Planom kratkoročnih mera, koji je u utorak usvojila Vlada Srbije, nacionalna aviokompanija dobila je "zeleno svetlo" da odmah uđe u nabavku četiri velika i dva manja aviona na lizing.
Takođe, država je odustala od formiranja nove nacionalne aviokompanije, koja bi bila rasterećena dugovanja, koja bi preuzela slotove i imovinu Jata, pošto je to veoma komplikovana procedura. Ide se, dakle, u restrukturiranje postojeće kompanije.
Iz kase Ministarstva rada, zapošljavanja i socijalne politike, isplatiće se otpremnine za sve radnike, koji žele dobrovoljno da napuste kompaniju. Takođe, biće redefinisani odnosi "Jat ervejza" sa "Jat tehnikom" i aerodromom "Nikola Tesla", pošto je ustanovljeno da nacionalni avioprevoznik plaća višu cenu u odnosu na pojedine druge kompanije. |
U svakom slučaju, nacionalna aviokompanija sa postojećom flotom ne može da sačeka letnju sezonu, pa ako procedura za uvođenje Erbasovih aviona ne može da se ispoštuje nije isključena ni mogućnost lizinga Boingovih aviona.
Koje će se letelice nabaviti zavisi od potreba nacionalne aviokompanije. U biznis planu Jata za ovu godinu predviđena su četiri "erbasa" i dva ATR.
To bi bio i logičan izbor tipa aviona pošto država planira da aktivira ugovor sa Erbasom iz 1998. godine, s tim što će se umesto osam kupiti četiri letelice, koje bi u flotu Jata trebalo da stignu 2015. godine.
Ostavi komentar