Tekst objavljen: 21.05.2013 11:30        


Ministar Milutin Mrkonjić kaže da se za održavanje puteva hitno mora obezbediti 16 milijardi dinara i da će predložiti Vladi Srbije da se za puteve izdvaja 30 odsto iz maloprodajne cene benzina, u suprotnom – kaže, putnoj infrastrukturi preti propast, a putarima krah.

Gorivu uzeti trećinu cene i krpiti drumove

Izdvajanje za puteve iz cene goriva, koje danas za tu namenu iznosi od 20 do čak 60 procenata, primenjuju sve razvijene zemlje. I Srbija je oko tri decenije praktikovala taj izvor finansiranja, sve do 1992. godine, kada je ukinuto izdvajanje iz maloprodajne cene naftnih derivata za puteve.

Tada se prešlo na budžetsko finansiranje, ali se na taj način nikada nije uspelo obezbediti dovoljno novca za održavanje puteva pa su uglavnom krpljene udarne rupe i košena trava, a za neki ozbiljniji posao tražili su se krediti koji su dolazili sporo u odnosu na brzinu propadanja asfalta.

Od 2007. do 2013. sredstva su se smanjila tri do četiri puta, što je dovelo na nizbrdicu i puteve, i bezbednost saobraćaja, i putarske firme. Tako je, na primer, prema tabeli ulaganja u održavanje državnih puteva, 2006. izdvojeno 275 miliona evra, 2012. – 150, a za ovu godinu planirano je tek 80 miliona.

Čak i izdvajanje 20 procenata iz akcize – što je činilo oko pet procenata cene prodatog litra goriva – ukinuto je početkom protekle godine, kada se prešlo na dotacije.

Međutim, putari kažu da se zna ko se dotira, putevi sigurno ne, za njih treba da se obezbede izvorni prihodi koji bi omogućili očuvanje vrednosti putne mreže i privredni razvoj.

 

PITAJ BESPLATNI KAMATICA SAVETNIK KOJI JE KREDIT NAJBOLJI ZA TEBE

Ostavi komentar


Pročitao/la sam i prihvatam uslove korišćenja




Povezane teme:
cene goriva cena goriva gorivo bezbednost na drumu gradnja puteva autoput

Kalkulator dozvoljenog minusa
Dozvoljeni minus
Nedozvoljeni minus
dana