Neto profit najveće svetske kompanije za proizvodnju bezalkoholnih pića, Koka-kole, potonuo je u prvom tromesečju zbog slabije prodaje na ključnim tržištima Evrope i SAD, kao i troškovima restrukturisanja poslovanja.
Neto profit za prvi kvartal zaključno sa 31. martom pao je za 14,8 odsto, na 1,75 milijardi dolara, u poređenju sa 2,05 milijardi dolara iz istog perioda prošle godine, saopšteno je iz komnpanije.
Prihodi iz poslovanja su opali za jedan odsto na 11,04 milijarde dolara, profit iz poslovanja je pao za četiri odsto na 2,41 milijardu dolara, dok je zarada po akciji smanjena za šest centi na 39 centi.
Operativni profit u Severnoj Americi pao je za 24 odsto, kao posledica ulaganja u tekući program produktivnosti i reinvestiranja.
Prodaja u Latinskoj Americi je porasla za četiri odsto, na nivo kojim je premašena prodaja u Evropi, gde su zabeleženi lošiji rezultati zbog tekuće recesije.
Prodaja filijala u Evroaziji i Africi je porasla za devet odsto, uglavnom zahvaljujući preuzimanju punionice Audžan iz Saudijske Arabije.
- Kompanija je još jednom ostvarila solidan rast, uprkos i dalje neizvesnoj situaciji u kojoj se nalazi globalna ekonomija - izjavio je izvršni direktor Koka-kole, Muhtar Kent.
Ostavi komentar