Tekst objavljen: 21.02.2015 6:15        


BEOGRAD, 6. februara (Tanjug) - U periodu od 1. januara do 30. septembra 2014. godine, Centar za zaštitu i edukaciju korisnika finansijskih usluga Narodne banke Srbije (NBS) primio je ukupno 1.133 obaveštenja s prigovorima na rad finansijskih institucija. Pored obaveštenja, Centru je dostavljeno i 537 preuranjenih obaveštenja, 9.221 pitanja i 15.465 poziva i upita, objavila je danas NBS.

Prigovora na rad finansijskih institucij

BEOGRAD, 6. februara (Tanjug) - U periodu od 1. januara do 30. septembra 2014. godine, Centar za zaštitu i edukaciju korisnika finansijskih usluga Narodne banke Srbije (NBS) primio je ukupno 1.133 obaveštenja s prigovorima na rad finansijskih institucija.
Pored obaveštenja, Centru je dostavljeno i 537 preuranjenih obaveštenja, 9.221 pitanja i 15.465 poziva i upita, objavila je danas NBS.
U istom periodu zakazano je i održano 68 postupaka posredovanja (medijacija) pred NBS.
Centar NBS je u navedenom periodu primio 1.670 obaveštenja i preuranjenih obaveštenja u vezi s prigovorima na rad finansijskih institucija, što je 4,3 odsto više u odnosu na isti period prošle godine.
Udeo preuranjenih obaveštenja od 32 odsto ukazuje da znacajan broj korisnika finansijskih usluga nije upoznat s procedurom ulaganja prigovora, odnosno, sa obavezom da se najpre obrate institucijama na ciji rad imaju primedbe, a tek nakon toga NBS.
Centar je takva obaveštenja, kao preuranjena, prosledio finansijskim institucijama na nadležno postupanje, a radi davanja odgovora korisnicima.
Najveći broj obaveštenja i preuranjenih obaveštenja (86,1odsto), odnosio se na rad banaka, što se može objasniti cinjenicom da korisnici najviše koriste upravo bankarske usluge.
Korisnici su do oktobra 2014. Centru NBS uputili 1.133 obaveštenja u vezi s prigovorima na rad finansijskih institucija, što je 3,3 odsto više u odnosu na isti period prošle godine, a od tog broja obaveštenja, 83,1 odsto se odnosilo na rad banaka.
Od ukupnog broja primljenih obaveštenja, postupanje je završeno u 1.060 slucajeva (93,5 odsto slucajeva), od cega se njih 789 (74,4 odsto) odnosilo na neosnovane prigovore, a 271 (25,6 odsto) na osnovane prigovore.
U tom periodu korisnici su na rad banaka uputili ukupno 942 obaveštenja, što je za 3,7odsto više u odnosu na isti period 2013. godine.
Tokom trećeg tromesecja 2014. godine, Centar je primio ukupno 307 obaveštenja na rad banaka, što je 9,6 odsto više u odnosu na prethodno tromesecje. Najviše obaveštenja s prigovorom na rad banaka odnosilo se na kredite (54,7 odsto), tekuće racune (14,7 odsto) i kreditne kartice (13,7odsto).
U periodu 1. januar - 30. septembar 2014. godine Centar NBS je primio 182 obaveštenja na rad društava za osiguranje, jedno manje u odnosu na isti period 2013. godine.
Od navedenog broja, u toku trećeg tromesečja, Centar je primio ukupno 60 obaveštenja na rad društava za osiguranje, 11 odsto više u odnosu na prethodno tromesecje. Najveći broj obaveštenja pristiglih u toku treceg tromesecja odnosio se na autoodgovornost (23,3 odsto), osiguranje imovine (23,3 odsto), životno osiguranje (16,7odsto) i kasko osiguranje (15 odsto).
Osiguranici su se u trecem tromesecju najcešce žalili na: visinu ponudene naknade štete, neblagovremene isplate po osnovu naknade štete, odbijanje isplate nespornog dela te štete, probleme u ostvarivanju prava po osnovu polisa životnog osiguranja, polisa osiguranja od posledica za slucaj nezgode i polisa osiguranja imovine, kao i na probleme u ostvarivanju prava po osnovu po polisa životnog osiguranja u slucaju nemogucnosti daljeg placanja premije.
Tokom trećeg tromesecja prošle godine, na rad davalaca finansijskog lizinga upuceno je sedam obaveštenja, odnosno 0,62 odsto ukupnog broja obaveštenja, dok su na rad društava za upravljanje dobrovoljnim penzijskim fondovima upucena dva prigovora, što cini 0,18 odsto ukupnog broja obaveštenja.
U periodu 1. januar - 30. septembar 2014. godine zakazano je 68 postupaka posredovanja (medijacija), što je 12,8 odsto manje u odnosu na isti period prošle godine.
Od ukupnog broja postupaka posredovanja, postupak je okončan u 54 slučajeva, pri čemu je u 40,7 odsto okoncanih postupaka postignut sporazum izmedu finansijskih institucija i njihovih klijenata.

 

PITAJ BESPLATNI KAMATICA SAVETNIK KOJI JE KREDIT NAJBOLJI ZA TEBE

Ostavi komentar


Pročitao/la sam i prihvatam uslove korišćenja




Povezane teme:

Kalkulator dozvoljenog minusa
Dozvoljeni minus
Nedozvoljeni minus
dana