Dok prodavci novih automobila muku muče da ubede ponekog kupca da zavuče ruku u džep, nudeći često i nezamislive popuste i pogodnosti, trgovci polovnim vozilima posluju skoro kao u pretkriznim vremenima.
Pogledajte kompletnu ponudu auto kredita |
Prodavci novih automobila tvrde da im je jasno da narod nema novca i da mora da kupuje što jeftinije automobile, ali ipak imaju načelnu primedbu.
- Niko, naravno, nije protiv uvoza polovnih automobila, znamo mi dobro da narod nema novca, ali mislimo da država mora da uvede neki red - kaže Dušan Đurašević iz Srpske asocijacije uvoznika automobila.
Godine 2011. prodato je samo 32.000 novih vozila, uvezeno je 120.000 polovnih! I u 2012. godini uvezeno je tek nešto manje od 100.000 polovnih, dok je samo 23.000 novih automobila prodato! |
- Nije logično da nama pooštre uslov da vozila koja prodajemo moraju da imaju "evro 5" umesto "evro 4" standard, a da istovremeno to ne urade i za polovna vozila. Pri tome, mi plaćamo i ekološku taksu od 12.000 dinara po toni za novo vozilo što je totalni nonsens - objašnjava sagovornik "Novosti".
Ukoliko bi se ovaj propis izmenio, jasno je da bi i polovna vozila postala skuplja. Jer, prosečna starost uvoznih polovnjaka bi bila smanjena za tri do pet godina.
- Na državi je da svojom poreskom politikom i drugim propisima to izbalansira. Mi nemamo ništa protiv uvoza, naprotiv, zalažemo se za otvorenu tržišnu utakmicu, ali nije ni normalno da Srbija postane mesto na kome će završavati evropski krševi - kaže predsednik Srpske asocijacije uvoznika automobila Miloš Petrović.
Ostavi komentar