Tekst objavljen: 25.01.2013 15:20        


Ako ste rešili sami da uvezete auto, prva adresa je špediter, jer priprema carinske papire i auto za carinu, a svaki grad ima nekoliko špedicija. Kod njih se radi i očitavanje broja motora šasije, carinsko skladištenje, a oni usluge naplaćuju oko 150 evra.

Uvozite automobil iz EU? Evo šta još treba znati

- Kada ste se odlučili za vozilo, obavezno prvo morate da uporedite broj šasije s brojevima koji su navedeni u dokumentima. Trebalo bi da se proveri i kilometraža u odnosu na stanje volana, papučica za gas, sedišta, da ne dođete u situaciju da vozilo ima pocepana sedišta, a 15.000 na kilometar-satu. Neko stručan bi trebalo da pogleda automobil - kaže Milan Belen, generalni direktor “Reno-Nisan Srbija”.

Pri uvozu treba platiti i ekološku taksu od 140 evra. Tablice, one privremene, koje obično važe 15 dana plus osiguranje, koštaju oko 150 evra. Osiguranje važi u svim evropskim zemljama, pa kad već kupujete vozilo, možete i u turistički obilazak.
- Važno je i da, kad odlučite koji ćete auto kupiti, da kod distributera u Srbiji proverite da li taj auto ima “euro tri” normu, jer ako nema, kod nas ne može da se uveze - upozorava Belen.

Špediteri ne mogu da uvezu auto umesto vas, to morate sami. Ali, mogu da vam organizuju da se auto pokupi.

- Ako uvozite iz Italije, možemo da organizujemo da se auto pokupi i da ga dovezemo na šlepu. Usluga špedicije bez transporta košta od 5.000 dinara za manja vozila do 15.000 dinara, a zavisi od kubikaže. Ali morate da imate ugovor kod advokata ili notara da ste ga kupili na auto-placu ili u firmi - kaže Miloš Fekete iz špedicije “Lav trejd”.

Pročitajte i prvi tekst iz serijala o tome kako najlakše uvesti automobil iz inostranstva.
Čitavu ovu akciju možete i da izbegnete, i da prepustite nekom uvozniku da to odradi umesto vas. - Samo treba da odaberete auto, a mi ćemo odraditi ostatak. Troškovi zavise od mnogo detalja. Na primer, samo za prevoz iz Minhena koji je na 1.000 kilometara, potrebno je oko 500 evra - kaže Nikola Pantelić iz firme Autocom.

"Nju Balkan trans” takođe uvozi umesto vas, ali po principu licitacije. - Sami licitirate koliko biste platili da vam uvezemo neko vozilo. Ako prihvatimo, u cenu vam ulazi i trasport, špedicija i svi prateći toškovi - navodi Aleksandar Stojanović iz "Nju Balkan transa”.

 

PITAJ BESPLATNI KAMATICA SAVETNIK KOJI JE KREDIT NAJBOLJI ZA TEBE

1 komentar

  1. User image
    nadja 25.01.2013 20:31

    Da li ja kao inv.penzioner imam pravo na popust,zivim sa sinom koji je na birou za zaposljavanje,auto mi je potreban zbog kontrole zdravlja jer se tesko krecem a cesto sam na fizikalnim terapijama.
    Koliko bi kostao uvoz polovnog nemackog ili italijanskog manjeg auta?
    Molim vas ako mozete da date neku skalu i marke automobila starosti 7g npr,u zavisnosti marke moze i stariji.
    Zahvaljujem i pozdravljam

Ostavi komentar


Pročitao/la sam i prihvatam uslove korišćenja




Povezane teme:
polovni automobili polovnjaci polovnjak kupovina automobila uvoz automobila

Kalkulator dozvoljenog minusa
Dozvoljeni minus
Nedozvoljeni minus
dana