Svaki polovni automobil koji bude uvezen moraće da prođe detaljni pregled, predviđeno je pravilnikom koji uređuje ispitivanje ispravnosti vozila. U Agenciji za bezbednost saobraćaja procenjuju da bi primena ovog pravilnika mogla da krene sredinom aprila, dok uvoznici upozoravaju da će to biti dodatni trošak za kupce.
-Polovni automobili se uvoze bez pregleda i uglavno su samo papiri dolazili u Agenciju za bezbednost saobraćaja. Kada bude krenulo ispitivanjepolovnih vozila, građani će biti sigurni šta kupuju - objašnjava direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Stojadin Jovanović.
U Srbiju se godišnje uveze više od 100.000 polovnjaka. Trenutno su najpopularniji "golfovi", automobili marke "fijat punto" , "pežo 206" i "reni klio"pre svega zbog pristupačnih cena. |
Uvoznik Srđan Stolić smatra da ova uredba ne donosi ništa novo i predstavlja samo gubljenje vremena, jer se sva njihova vozila uvek kontrolišu.
On dodaje i da svaki kupac pri kupovini polovni automobil vozi u ovlašćeni servis na pregled. Takođe pre registracije kola prolaze i redovan tehnički pregled što je još jedan vid sigurnosti.
- U Srbiji je prosečna starost vozila oko 17 godina i na osnovu toga teško da će se vozni park u Srbiji podmlađivati, jer je mnogo više uvoznih polovnih automobila od novih - objašnjava Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost u saobraćaju.
Da bi se popravilo starosno stanje, u Srbiji bi trebalo da se prodaje barem deset puta više novih automobila godišnje.
Ostavi komentar