Tekst objavljen: 03.10.2012 7:46        


Kupovina automobila je lak zadatak i donosi zadovoljstvo kada kupac ima novca da ode u salon automobila i kupi „auto ispod čekića“. Međutim, kada nema dovoljno keša za nov automobil, a to je u poslednje vreme sve češće, onda taj zadatak može da bude veoma naporan, a opreza, u ovom slučaju, nikad nije dosta.

Nekoliko saveta za bezbednu kupovinu polovnjaka

Kako je reč o kupovini prevoznog sredstva koje treba da služi nekoliko godina, najbolje je informisati se što više, ali i na više strana.

TRIK

Najbitnije kod kupovine polovnog automobila jeste godina proizvodnje, dok je kilometraža zanemarljiva stavka, jer je uglavnom manja nego što zaista jeste, kaže majstor iz servisa „AC Balkan“ Dragoslav Marković.

Njegov savet kupcima polovnjaka je da, pored godine proizvodnje, obrate pažnju na karoseriju automobila, jer se na osnovu nje može zaključiti dosta o tome u kakvom je stanju auto i kako se prethodni vlasnik odnosio prema njemu.

- Automobil okrenite ka sunčanoj strani i pogledajte ga sa strane, jer se tada uočava svaka neravnina na karoseriji, i samim tim odmah će se videti da li je auto udaran ili nije - otkriva nam trik majstor Marković.

- Pored toga, treba podići haubu i videti da li je boja ispod nje ista kao boja automobila. Na taj način i laik može da zaključi da je auto pretrpeo određene izmene iz nekog razloga. Sledeći korak je da se pogleda motor. Ako nije u pravilnom geometrijskom položaju na nosačima, znači da je bio ozbiljan kvar na vozilu. Kupac treba obavezno da upali motor i provoza automobil kako bi „čuo“ rad motora.

STAKLO

Unutrašnjost vozila dosta govori o održavanju automobila, pa se na osnovu prednje table može videti da li je auto u „dobrom“ stanju.



Pažnju treba obratiti i na krov automobila, zastarelost plastičnih elemenata, razlike između leve i desne strane, na stakla i oznake na njima, jer ukoliko nisu iste, znači da je promenjeno iz nekog razloga.

Ono što majstori savetuju svakom kupcu jeste da pre donošenja odluke o kupovini polovnog četvorotočkaša dovezu auto na pregled. Majstor Ivan Nikolić iz „AK Voždovac“ naglašava da obavezno treba pogledati donji trap, kočione diskove, spone, auspuh, svećice, kaiševi...

- Na svaki sastavni deo treba obratiti pažnju, jer ako je bilo koji deo promenjen, postoji razlog za to. Uvek treba utvrditi uzrok promene, da se ne bi kupila „mačka u džaku“ - naglašava Nikolić.

Da li su delovi koji su menjani na vozilu orginalni, još je jedna, kako zaključuju naši sagovornici, veoma bitna stavka pri kupovini vozila, jer ako nisu, potencijalni kupac kasnije može da ima problema zbog njih.

KOMPRESIJA

Jedna od najbitnijih stavki pri kupovini polovnjaka jeste i kompresija motora. U ovom slučaju se, kako naglašava majstor Ivan Nikolić, najbolje vidi da li je motor „na izdisaju“ i kolika je potrošnja ulja.

- Cena provera kompresije najčešći je razlog što naši ljudi izbegavaju ovaj vid kontrole - kaže Niklić. - U našem servisu ovakav pregled za „benzinac“ staje oko 2.000 dinara, a za „dizelaše“ oko 5.500 dinara.

NEMCI ISPRED ITALIJANA

Većina polovnjaka dolazi iz inostranstva, pre svega Velike Britanije, Nemačke, Italije i Belgije. Kupac polovnjaka ne sme da zaboravi da pita iz koje zemlje je vozilo. Po savetu majstora, „strance“ iz Italije treba izbegavati, jer su poznati po tome da „loš kvalitet najlepše“ upakuju. Pouzdaniji od njih su „nemci“ i „englezi“.

 

PITAJ BESPLATNI KAMATICA SAVETNIK KOJI JE KREDIT NAJBOLJI ZA TEBE

Ostavi komentar


Pročitao/la sam i prihvatam uslove korišćenja




Povezane teme:
automobili polovan automobil polovnjaci kupovina automobila

Kalkulator dozvoljenog minusa
Dozvoljeni minus
Nedozvoljeni minus
dana