Prema istraživanju Međunarodnog odbora za čisti transport, proizvođači automobila u proseku prijavljuju 25 posto povoljnije rezultate od realnih. A razlika između deklarisanih i stvarnih rezultata sad je deset posto lošija nego što je bila pre samo deset godina.
Izveštaj zasnovan na rezultatima više od pola miliona privatnih i službenih automobila pokazao je da BMW-ova vozila muči najveće odstupanje sa razlikom od čak 30 posto između deklarisanih i postignutih rezultata.
Bavarce u stopu prati još jedna bavarska kompanija - Audi, sa 28 posto razlike, a na trećem mestu našao se Mercedes sa 26 posto.
Najverodostojnije podatke o potrošnji prikazali su japanski proizvođači, pa tako Tojotini odstupaju svega 15 posto, a za pohvalu su i francuzi jer su Reno, Pežo i Sitroen zabeležili odstupanje od samo 16 posto.
„Istraživanje“ koje navodite je odmah osporeno...
Lako je videti da se najveća razlika navodi za vozila koja je lako voziti van štedljivog načina vožnje... Otud i razlika...
Mogu se voziti tako da se postigne navedena potrošnja ali to retko ko čini...
Primer loše nauke... ;)
razlike su baš takve kakve su navedene u istraživanju, ako nisu čak i veće. o bilo kakvom režimu vožnje da se radi proizvođači daju neistinite podatke. to svaki vlasnik automobila zna.
Ziko, znas da vozim audi. Prethodni model je trosio od 5,5 do 18 litara (prosek 8) a ovaj koji sada imam od 7 do 14 litara (prosek 10). Ne znam koliko je tacno fabrika njima deklarisala, ali to u realnim uslovima nije moguce postici. Uostalom, automobili su po pitanju potrosnje kao Cak Noris - potrose sve sto sipas.
Samo da priupitam: da li je neko od učesnika razgovora pročitao original-no istraživanje?