Odeća i obuća poznatih marki u Srbiji je i do 30 odsto skuplja od istih komada u Evropi. Sako poznate modne marke za koji je u Srbiji potrebno izdvojiti 7.600 dinara na zapadu košta čak 2.000 dinara manje.
U Privrednoj komori Srbije objašnjavaju da je odeća evropskih proizvođača u startu skuplja zbog carina.
- Proizvodnja brendova izmeštena je u Kinu, Vijetnam i u druge zemlje Dalekog i Bliskog istoka, pa se na nju plaća carina po stopi od 22 odsto - objašnjavaju u PKS, uz objanjenje da, kad bi ta odeća bila proizvedena u EU, i carina bi bila znatno niža.
Srpski trgovci tvrde da centrale ovih modnih kuća propisuju cenovnike za svaku zemlju i da oni ne mogu mnogo da utiču na njih.
- Na fakturnu cenu robe dodaju se troškovi transporta, carine, špeditera, analize kvaliteta, porez i zarada trgovca - objašnjavaju oni.
Ipak, domaći proizvođači tekstila objašnjavaju da upravo previsoke trgovačke marže, nedovoljna konkurencija i dominantan položaj pojedinih trgovaca utiču na to da cena odeće u Srbiji bude i do 30 odsto skuplja nego u inostranstvu.
- Proizvodna cena majice je četiri evra, a pantalona oko devet. Sve je drugo trgovačka marža koja iznosi od 200 do 400 odsto. Čak i kada je roba na sniženjima, marža trgovaca je najmanje 100 odsto. Kod brendova se kupuje ime, pa je cena u odnosu na kvalitet često nesrazmerno velika - kaže Milan Knežević, direktor tekstilne industrije Modus.
Ostavi komentar