Asocijacija potrošača istražila je reklamne kataloge 12 trgovinskih lanaca i zaključila da samo njih pet ističu cenu po kilogramu, iako je to zakonska obaveza. "Jediničnu cenu" obeležavaju Roda, Gomeks, Dis, Merkator i Lurdi, a ne obeležavaju je Maksi, Tempo, Intereks, Supervero, Persu, Idea i Univereksport.
- Većina marketa ne ističe jediničnu cenu, međutim ima i pozitivnih primera koji su u svojim katalozima nude informaciju o tome koliko košta rolna toalet papira, salveta ili vlažna maramica - saopštio je APOS.
APOS je kao interesantan primer naveo i smrznuto povrće gde kilogram može da košta do 300 dinara, što je nekoliko puta više nego cena kilograma najsvežijeg povrća. |
- Koliko jedinična cena pomaže potrošačima možemo pokazati kroz primer instant kafe. Kada vam trgovac na svakom pakovanju jasno napiše kolika je cena te kafe po kilogramu potrošač najlakše može da uporedi u kom marketu je ovaj proizvod najjeftiniji ali da vidi koliko će uštedeti u novaca kupujući možda i veće pakovanje - piše u saopštenju.
APOS je upozorio da sve više proizvođača nudi robu koja naizgled ima isto pakovanje ali manju gramažu,a najbolji primer za to je čokolada koja, iako je na prvi pogled iste veličine, varira od 75 do 100 grama.
- Jasno isticanje jedinične cene i količine pakovanja nudi jasan uvid koliko zaista uštedimo kada uzmemo manje, a platimo više. Verovali ili ne litar tečnog sapuna ukoliko kupujete manja pakovanja može da košta i do 800 dinara po litru, a ima ga i po osam puta manjoj ceni - naveo je APOS.
Ostavi komentar