Tekst objavljen: 15.03.2013 11:11        


Najveći broj prijava potrošača i dalje se odnosi na obuću i to naročito sportsku. Postavlja se stoga pitanje da li će i na koji način država pokušati da reši problem odbijanja prodavaca obuće da reaguju na reklamacije kupaca.

Loša obuća najveći problem kupaca u Srbiji

Kako kažu u Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije reklamacija, odnosno zamena obuće koja pukne u garantnom roku od šest meseci gotovo je nemoguća misija.

– U Zakonu o zaštiti potrošača jasno stoji odredba o dokazivanju saobraznosti, odnosno ispravnosti robe. U prvih šest meseci od kupovine taj teret je na trgovcu. To znači da oni moraju da dokažu da je neki par patika u skladu sa njegovom namenom, odnosno da oni dokažu kako, gde i čime je potrošač uzrokovao oštećenje – objasnili su u NOPS-u, ali i dodali da sve to u praksi izgleda potpuno drugačije.
– Pre svega nedostatak adekvatnih standarda za sportsku, ali i obuću uopšte, uzrokuje ovaj veliki problem. Mi nemamo način da ispitamo savitljivost đona, na primer. Kako da dokažemo loš kvalitet materijala kada ne postoji zakonski način. Zbog toga proizvođači mogu da naprave značajne uštede upotrebom sirovina koje će ispoljiti svoje nedostatke vrlo brzo. Osim toga, postoje i slučajevi da trgovci ne žele da reše očiglednu grešku u proizvodu, već se zaklanjaju iza „neadekvatnog održavanja” – objašnjava Zoran Nikolić, potpredsednik NOPS-a.

On dodaje da rešenje postoji u brzoj i efikasnoj izmeni ali i primeni svih zakonskih propisa čime se otklanja bilo kakva sumnja u kvalitet obuće.

– Na taj način akreditovane laboratorije imaju mogućnost da stvarno provere kvalitet, a potrošači na pravi način dobiju zaštitu od nezavisnih institucija. Ne treba zaboraviti mogućnost da potrošač uputi obuću drugoj laboratoriji na analizu kako bi se potvrdio (ili ne) nalaz one na osnovu koje trgovac zasniva svoj konačan sud o ishodu prigovora – navodi Nikolić.

 

PITAJ BESPLATNI KAMATICA SAVETNIK KOJI JE KREDIT NAJBOLJI ZA TEBE

Ostavi komentar


Pročitao/la sam i prihvatam uslove korišćenja




Povezane teme:
kvalitet proizvoda kupovina zaštita potrošača prava potrošača potrošači obuća

Kalkulator dozvoljenog minusa
Dozvoljeni minus
Nedozvoljeni minus
dana