Najveći broj prijava potrošača i dalje se odnosi na obuću i to naročito sportsku. Postavlja se stoga pitanje da li će i na koji način država pokušati da reši problem odbijanja prodavaca obuće da reaguju na reklamacije kupaca.
Kako kažu u Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije reklamacija, odnosno zamena obuće koja pukne u garantnom roku od šest meseci gotovo je nemoguća misija.
– U Zakonu o zaštiti potrošača jasno stoji odredba o dokazivanju saobraznosti, odnosno ispravnosti robe. U prvih šest meseci od kupovine taj teret je na trgovcu. To znači da oni moraju da dokažu da je neki par patika u skladu sa njegovom namenom, odnosno da oni dokažu kako, gde i čime je potrošač uzrokovao oštećenje – objasnili su u NOPS-u, ali i dodali da sve to u praksi izgleda potpuno drugačije. |
On dodaje da rešenje postoji u brzoj i efikasnoj izmeni ali i primeni svih zakonskih propisa čime se otklanja bilo kakva sumnja u kvalitet obuće.
– Na taj način akreditovane laboratorije imaju mogućnost da stvarno provere kvalitet, a potrošači na pravi način dobiju zaštitu od nezavisnih institucija. Ne treba zaboraviti mogućnost da potrošač uputi obuću drugoj laboratoriji na analizu kako bi se potvrdio (ili ne) nalaz one na osnovu koje trgovac zasniva svoj konačan sud o ishodu prigovora – navodi Nikolić.
Ostavi komentar