Tekst objavljen: 05.04.2013 10:31        


Građanin Srbije godišnje u proseku plati oko 100 evra za razne usluge banaka, pozivanje kol-centra mobilnog operatera, razna uverenja i punomoćja koje izdaju sudovi i opštine, a da i ne primeti kako su mu te pare izbijene iz džepa.

Godišnje nam uzmu 100 evra na skrivenim troškovima

Ako biste samo u toku jednog meseca podigli pet čekova u banci, platili banci za održavanje tekućeg računa, bar dva puta pozvali mobilnog operatera, u opštini podigli punomoćje da dete možete sami da vodite na more, a u sudu vam zatreba uverenje da niste osuđivani, moraćete da na svim ovim mestima ostavite više od 1.000 dinara.

Veroljub Dugalić, sekretar UBS kaže da svaki građanin prilikom ulaska u banku, ovlašćenom licu treba da postavi najmanje dva pitanja. - Prvo je šta sve plaćam za određenu uslugu, a drugo koliko će me to koštati - kaže Dugalić. On napominje da banke mogu da naplaćuju samo one usluge koje su predviđene Zakonom o zaštiti korisnika bankarskih usluga, a da je visina dozvoljenih naknada je ostavljena poslovnoj politici svake banke. Visina naknade zavisi od toga koliko je neka od tih usluga, kaže Dugalić, profitabilna za određenu banku.
Ne postoji adresa kojoj građani mogu da se požale što plaćaju za usluge na koje i ne računaju da bi ih neko mogao naplatiti. Taj trošak mogu da izbegnu jedino ako se dobro raspitaju u kojoj banci ili kod kog mobilnog operatera su “skrivene naknade” najjeftinije.

Zoran Nikolić, potpredsednik Nacionalne organizacije potrošača, kaže da je najvažnije da potrošači budu obavešteni o onome što plaćaju, tako da sami mogu da odluče da li će koristiti neku uslugu.

- Možda je nekome mnogo da da, na primer, 20 dinara svaki put kad uzme isečak o stanju na računu i spreman je da ode do drugog bankomata gde se to ne naplaćuje. U nekim evropskim zemljama je već uvedeno da bankomat upozorava klijenta ako će mu naplatiti to što novac podiže preko uređaja banke u kojoj nema otvoren račun - kaže Nikolić.

Pojedine banke naplaćuju i naknadu za prijavu nestanaka dokumenta od 50 dinara, a po pravilu se od klijenta naplaćuje i slanja opomena za prekoračenje. Od početnih 220 dinara za prvu opomenu, naknada raste na 550 dinara za drugu, a potom se povećava za po 110 dinara za treću i četvrtu. Samo ovaj namet, u Srbiji plaća nekoliko stotina hiljada ljudi.

 

PITAJ BESPLATNI KAMATICA SAVETNIK KOJI JE KREDIT NAJBOLJI ZA TEBE

Ostavi komentar


Pročitao/la sam i prihvatam uslove korišćenja




Povezane teme:
Srbija klijenti banke klijent banke potrošači bankarski troškovi skriveni troškovi troškovi banka banke

Kalkulator dozvoljenog minusa
Dozvoljeni minus
Nedozvoljeni minus
dana