Tekst objavljen: 29.07.2013 11:29        


Kada vam nove cipele puknu već prilikom prvog nošenja, najpre vas spopadne muka jer vam se peh dogodio baš u svečanoj prilici za koju ste se i ponovili i to po paprenoj ceni.

Da vratite dve leve cipele treba vam 50.000 dinara

Pošto ste sačuvali račun, odete u radnju da reklamirate cipele ali vas tu dočeka još jedno neprijatno iznaneđenje - prodavci vam kažu da ne možete dobiti novac nazad već će vas obavestiti kada da dođete po druge - bilo da vam poprave one kupljene pre dva dana ili vam daju novi par.

Slične neprijatne situaciuje bi, poručuju nadležni, trebalo da se izbegnu izmenama važećeg zakona koji reguliše ovu oblast. Naime, prema važećoj regulativi, u slučaju da vam se u periodu od šest meseci pojavi problem s cipelama ili veš mašinom, prvo rešenje koje će vam biti ponuđeno je popravka. Ali, ako prođu izmene zakona, moći ćete da tražite zamenu za nov proizvod, da raskinete ugovor ili da tražite novac nazad, uz odgovarajuće umanjenje cene. Uvođenjem ove odredbe onemogućilo bi se nametanje opravke potrošaču u prvih šest meseci, što bi dovelo do mnogo manjeg nezadovoljstva.
Međutim, za desetak dana doživite još jedno razočarenje - umesto crvenih cipela, u radnji vam daju crne. Crvenih, onih koje su vam trebale i koje ste kupili, više nema.

Da jedno probate, a drugo odnesete kući takođe se dešavalo po našim radnjama.

- Potrošači su najčešće u prilici da budu odbijeni kada reklamiraju obuću trgovcu, i to s omiljenim obrazloženjem prodavca – da je potrošač nosio obuću za suvo vreme po kiši, ili da je obuću nosio onako kako ne treba. Naime, odbijeni budemo samo zato što smo se usudili da obuću izvadimo iz kutije i obujemo - kaže predsednik Nacionalne organizacije potrošča (NOPS) Goran Papović.

- A koliko je teško dokazati da je problem s obućom njen kvalitet a ne neadekvatno nošenje obuće, govori to da veštačenje obuće košta deset puta više od same obuće. Za uslugu veštačenja osnovanosti reklamacije na kvalitet obuće plaća se, u ovlašćenim institutima, i preko 50.000 dinara, za obuću koja je koštala oko 5.000. Tako da lakše prebolimo što su nas namagarčili u radnji za 5.000 dinara, nego da podižemo kredit da bismo platili veštake koji će možda u sudskom postupku da utvrde da smo u pravu.

 

PITAJ BESPLATNI KAMATICA SAVETNIK KOJI JE KREDIT NAJBOLJI ZA TEBE

Ostavi komentar


Pročitao/la sam i prihvatam uslove korišćenja




Povezane teme:
Srbija kupovina zaštita potrošača prava potrošača potrošači obuća

Kalkulator dozvoljenog minusa
Dozvoljeni minus
Nedozvoljeni minus
dana