Tekst objavljen: 10.09.2019 16:00        


Srbija će do kraja godine dobiti nov zakon o zaštiti potrošača, a njegova najvažnija izmena u odnosu na postojeće propise jeste uvođenje vansudskog rešavanja potrošačkih prigovora

Sporovi između trgovaca i kupaca biće rešavani van suda ?

U praksi bi to značilo da kupac ima šansu da spor sa trgovcem reši van suda i izbegne dugotrajne procese ili zastarevanje predmeta, što je do sada bio najčešći razlog zbog kojeg su potrošači odustajali od borbe i onda kada su u pravu.

Kako za "Politiku" kaže Višnja Rakić, pomoćnik ministra trgovine u Sektoru za zaštitu potrošača, možemo očekivati ozbiljan zakon koji će zaštitu potošača podići na jedan viši nivo.

 

PITAJ BESPLATNI KAMATICA SAVETNIK KOJI JE KREDIT NAJBOLJI ZA TEBE

"Vansudsko rešavanje potrošačkih prigovora je postojalo i u važećem zakonu, ali nije nikada dovoljno zaživelo. Sudovi su zatrpani predmetima, vrlo često dolazi do zastarevanja i nismo time zadovoljni. Zato smo u nacrtu zakona predvideli ovu mogućnost da se trgovac i potrošač dogovore. Najvažnije je da će biti osnovana i tela za vansudsko rešavanje potrošačkih prigovora, a iz budžeta će biti izdvojena sredstva i za te namene", objašnjava Rakić i dodaje da će potrošačima na raspolaganju biti i licencirani pravnici koji su edukovani da vode ovakve sporove.

Novina je i to da je odziv trgovca u ovim slučajevima obavezan.

Ostavi komentar


Pročitao/la sam i prihvatam uslove korišćenja




Povezane teme:
sporovi novi zakon o trgovini zakon o trgovini trgovci kupci

Kalkulator dozvoljenog minusa
Dozvoljeni minus
Nedozvoljeni minus
dana