Zvanični kurs Evra za dan 23.09.20. :: 117.5836 rsd
Tekst objavljen: 23.10.2012 12:51        


Javno preduzeće Putevi Srbije ponudilo je da austrijskoj firmi Alpina plati 5,3 milijardi dinara za izgradnju novog mosta preko Dunava kod Beške, nakon što su, kako ističu, odbili sumu za kašnjenje na projektu.

"Sudar" Srbije i Alpine na mostu kod Beške

Međutim, Alpina je već dostavila dokumentaciju s odštetnim zahtevom za produžetak roka, ne prihvatajući tako krivicu za probijanje ugovorenog datuma završetka posla, tako da će se oko toga zašto je izgradnja kasnila mosta očito još lomiti koplja.

Do sada se u javnosti kalkulisalo o tome da Alpina traži više od 100 miliona evra pa je, navodno, spustila na 90 miliona, zatim da su JP Putevi Srbije najpre bili spremni da plate 55 miliona evra, nakon čega je ministar Milutin Mrkonjić u februaru ove godine izjavio da će most koštati između 70 i 80 miliona evra jer su radovi bili obimniji od očekivanja. Ugovorena cena bila je 33,7 miliona evra, a JP Putevi Srbije su sumu zaokružili na 5,3 milijardi dinara.
U Putevima Srbije kažu da ukoliko izvođač nije zadovoljan ponuđenim iznosom za troškove izgradnje, može da se žali nezavisnom FIDIC inženjeru, koji će izreći svoj stav, nakon čega sledi arbitraža.

Upućeni u mostogradnju kažu da se iznos od pedesetak miliona evra u prvi mah čini velikim, međutim, treba se osvrnuti oko sebe i videti koliko košta izgradnja sličnih mostova koje grade druge kompanije, ili usporediti s cenom beogradskih mostova, koju gotovo niko ne komentariše.

Ipak, svaki most je projekat za sebe i ima svoj troškovnik. Kod beščanskog mosta ostao je sporan jedino produžen rok – ugovor je potpisan 2006, izgradnja je počela 2008, a most završen krajem 2011. Međunarodni tender je raspisan još 2004. godine, a odnosio se na projektovanje i izgradnju novog mosta preko Dunava i sanaciju postojećeg.

Ministar za saobraćaj Milutin Mrkonjić kaže da je "posao oko Beške ugovorila prethodna Vlada 2006. a ja sam samo krpio rupe i lečio posledice. To sada nije moj posao. Sve informacije treba da da direktor Puteva Zoran Drobnjak ili ministar Velimir Ilić".
Ugovoreni rok za te poslove bio je najduže tri godine – dve za izgradnju novog mosta, i godinu za stari, što bi značilo da je svi radovi kod Beške trebalo da budu završeni do 2009. godine, računajući od dana potpisivanja ugovora.

Međutim, radovi na starom mostu traju još i danas, a nisu ni mogli početi pre no što se izgradi novi most i na njega prebaci saobraćaj u oba smera. Radovi koji su se odvijali pre nekoliko godina pod saobraćajem i delimičnim zatvaranjem mosta odnosili su se samo na hitne intervencije.

Zašto se čak dve godine kasnilo s radovima na izgradnji novog mosta i ko je krivac za to, dokazivaće i investitor i izvođač.

Ostavi komentar


Pročitao/la sam i prihvatam uslove korišćenja




Povezane teme:

Kalkulator dozvoljenog minusa
Dozvoljeni minus
Nedozvoljeni minus
dana