Mi napravili 36, Hrvati 581 kilometar autoputa

Objavljeno: 06.08.2012


Vesti izvor: Kamatica, Blic

Verbalna tuča između dvojice kapitalnih ministara, Milutina Mrkonjića i Velimira Ilića, oko toga ko će graditi srpske autoputeve, može da deluje veoma ozbiljno - ako se ne uzme u obzir podatak da je za poslednjih osam godina, otkad su njih dvojica naizmenično na vlasti, u Srbiji izgrađeno svega četrdesetak kilometara autoputa punog profila.

U istom periodu u Hrvatskoj je izgrađena mreža autoputeva koja je skoro 16 puta duža od onoga što je urađeno u Srbiji. Najveći deo, oko 400 kilometara, otpada na autoput Zagreb-Split, koji je izgrađen za nepunih osam godina.

Autoput punog profila izgrađen je na svega dve deonice: Pečenjevce-Grabovnica u dužini od 22,5 kilometara i Komren-Prosek - 14 kilometara. Ilić i Mrkonjić, međutim, nisu bratski podelili zasluge jer su obe deonice završene za vreme mandata Velimira Ilića - 2005, odnosno 2006.

Sve drugo što je građeno od 2001. godine, oko 260 kilometara, spada u poluautoputeve, odnosno puteve koji predstavljaju samo jednu traku autoputa punog profila sa po dve vozne i jednom zaustavnom trakom u oba smera, razdvojenih zelenom površinom. Pored toga, u izgradnji je još 174 kilometra puta.

Poređenja radi, u Hrvatskoj je u istom periodu izgrađeno 581,4 kilometra kompletnog autoputa, kojima upravljaju Hrvatske autoceste. Rečeno jezikom navijača, koji je popularan u vreme Olimpijskih igara, Hrvatska je „ugazila“ Srbiju sa 581:36!

Pokušali smo da odgovore na pitanje šta je razlog tolike neefikasnosti pri izgradnji srpskih autoputeva dobijemo od obojice ministara. Mrkonjić, međutim, nije bio raspoložen da govori za Blic. Čim se javio na telefon i čuo odakle ga zovemo, samo je rekao „hvala i prijatno“ i prekinuo vezu.

Ipak, juče je izjavio da je na Koridoru 10 do sada "završeno oko 200 kilometara autoputa, dok je u izgradnji preostalih 130 kilometara", uz podsećanje da su za izgradnju te saobraćajnice već obezbeđena sredstva u iznosu od oko 1,2 milijarde evra. Ilić se na telefon nije javljao.

Nekoliko dana ranije, Velimir Ilić je izjavio da će jedan od njegovih prioriteta biti da na Koridoru 11 do kraja mandata završi autoput od Beograda do Čačka, što bi bilo „ostvarenje sna“.  



27.08.2012

Ko privatizauje firme na Kosovu?

27.08.2012

Nemačka se zadužuje i još joj plaćaju

27.08.2012

Suša uništava osiguravajuće kuće u SAD

27.08.2012

Dugalić: Slučaj Agrobanke je velika opomena

27.08.2012

Evo kako se Grci obračunavaju s poreskim inspektorima



Pogledajte arhivu vesti
Kalkulator dozvoljenog minusa
Dozvoljeni minus
Nedozvoljeni minus
dana