Fijatov '500L' se ne pravi u Srbiji?

Objavljeno: 17.07.2012


Vesti izvor: Kamatica, B92

Iako je objavljeno da je u fabrici Fijat automobili Srbija počela serijska proizvodnja modela "500 L", kako prenosi sajt B92 ovaj model se za sada u Kragujevcu samo sklapa.

Ovo tvrdi Zoran Mihajlović, predsednik Samostalnog sindikata u FAS-u, dodajući da više od polovine delova za novi model uvozimo, uglavnom iz Italije.

- Samo ‘Manjeti Mareli’ proizvodi skoro 60 odsto delova za ‘500 L’ a on još uvek nije počeo sa radom u Srbiji. Dakle sve delove koje on proizvodi uvozimo. Ni preseraj u FAS-ovoj fabrici još nije profunkcionisao, tako da se i svi delovi za karoseriju uvoze. Pa, više je ‘punto’ imao delova koji su se izrađivali u Srbiji. A pored toga, trenutno se proizvodi oko 50 vozila dnevno, tako da to nikako ne može da se nazove serijskom proizvodnjom - kaže Mihajlović.

On napominje da je i to sklapanje dobro za fabriku ali da stvari treba nazvati pravim imenom. Na zapažanje da je čudno da je puštanje serijske proizvodnje prošlo bez svečanog otvaranja Mihajlović kaže da je to urađeno kako se ne bi primetilo da sam proces ide jako sporo.

- Da su doveli novinare neko bi primetio da tu ima dosta problema. Još uvek čitav proces nije potpuno uhodan i ne radi se u punom kapacitetu. Jer kako su oni predvideli proizvodnju od 200 – 300 hiljada automobila godišnje trebalo bi da se proizvodi 50 komada po minuti - kaže on.

Razlog zašto se požurilo sa objavljivanjem početka serijske proizvodnje Mihajlović vidi u tome što je menadžment fabrike na taj način hteo da pokaže da čitav projekat napreduje jer se pribojavaju reakcije nove vlasti kada bude videla ugovor koji je potpisan sa Fijatom.

- Nova vlada će imati mogućnost uvida u ugovor i pretpostavljam da se tu mogu naći i neki delovi koji su nepovoljni za privredu Srbije. Kada je 2008. godine potpisivan ugovor sa Fijatom, bivša vlada je pristala na takav aranžman da bi dobila političke poene. Sada ćemo videti kako će reagovati nova vlada kada se bude upoznala sa svim delovima koji su poslovna tajna - kaže Mihajlović, dodajući da ni država sa svoje strane nije ispunila obavezu izgradnje auto puta i obilaznice oko Kragujevca. 



27.08.2012

Ko privatizauje firme na Kosovu?

27.08.2012

Nemačka se zadužuje i još joj plaćaju

27.08.2012

Suša uništava osiguravajuće kuće u SAD

27.08.2012

Dugalić: Slučaj Agrobanke je velika opomena

27.08.2012

Evo kako se Grci obračunavaju s poreskim inspektorima



Pogledajte arhivu vesti
Kalkulator dozvoljenog minusa
Dozvoljeni minus
Nedozvoljeni minus
dana