Tekst objavljen: 14.08.2014 15:00        


Građani Srbije i dalje radije stoje u redu pred bankarskim šalterima da bi obavili neko plaćanje ili zatražili kredit nego što to čine putem interneta od kuće ili sa posla. Prema istraživanju Erste grupe, u našoj zemlji samo je pet odsto korisnika onlajn bankarstva, dok je na primer u Češkoj taj procenat iznad 60 odsto.

Više volimo šalter nego elektronsku banku

Korisnici mobilnih bankarskih aplikacija u Srbiji više ih koriste za proveru stanja nego za plaćanje, pišu Novosti.

KUPOVINA PREKO INTERNETA

Prema istraživanju Erste grupe interesantno je da čak više od polovine građana u Srbiji makar jednom tokom godine kupuje preko interneta. S druge strane 40 odsto učesnika u istraživanju i dalje uopšte ne pazari proizvode ili usluge na ovaj način. Od kuće kupuju najčešće građani starosti od 30 do 49 godina, a kao glavne razloge za to navode bolje cene i mogućnost direktne isporuke. Predstavnici starije populacije najčešće su kao razlog za izbegavanje kupovine preko interneta navodili strah od prevare, kao i to da nemaju računare ili internet.
Uređaj kojim je moguće povezati se na internet u našoj zemlji ne poseduju svi, te tako i ne mogu da koriste nove tehnologije. Dok na primer Austrijanci, Nemci i građani ostalih zemalja u EU gotovo sve obaveze izmiruju koristeći onlajn usluge bilo telefonom, računarom ili tabletom.

Kod nas 57 odsto ispitanika poseduje klasičan mobilni telefon, računar 51 odsto, 37 odsto pametni telefon, a samo 9 odsto ima tablet. Čak 12 odsto građana koji su učestvovali u istraživanju nema nikakvu konekciju sa internetom. Upravo ovakva struktura aparata je jedan od razloga što se internet bankarstvo ne koristi, pišu Novosti.

- Bankarski poslovi danas nisu više nešto za šta se dolazi u banku - objašnjava Diter Stok, šef Odeljenja za upravljanje kvalitetom i istraživanjima Erste grupe. - Iako je udeo korisnika onlajn bankarstva, na primer u Rumuniji izvesno mali i iznosi svega 6 odsto, a u Srbiji svega 5 odsto, taj udeo je pre četiri godine bio samo dva odsto. Očekujemo brz i stabilan razvoj u pogledu korišćenja digitalnih kanala na svim našim tržištima. Fokusiranje samo na aplikaciji za mobilne telefone nije dovoljno za obezbeđivanje novih klijenata i njihove dugoročne lojalnosti.

Za onlajn bankarstvo mlađi i građani sa višim primanjima otvoreniji su za njegovo korišćenje od drugih. Iako bankarske aplikacije nude veliki spektar različitih usluga za obavljanje plaćanja koristi ih i dalje mali procenat ili oko 11 odsto ispitanika. U prethodnih godinu dana svaki drugi korisnik bankarskih usluga iz Austrije, četiri od deset korisnika iz Slovačke i Srbije i oko trećina iz Češke i Hrvatske su posetili filijalu banke kako bi dobili savet od svog bankara - ističe Stok.

Ljudi koji posećuju svog bankara danas očekuju da dobiju vrhunski savet i osete da za njih neko brine. Kako bi bilo u korak sa digitalnim trendom banke će morati da razviju odgovarajuću kombinaciju pružanja usluga u ekspozituri i odmah dostupnih digitalnih usluga, pišu Novosti.

 

PITAJ BESPLATNI KAMATICA SAVETNIK KOJI JE KREDIT NAJBOLJI ZA TEBE

Ostavi komentar


Pročitao/la sam i prihvatam uslove korišćenja




Povezane teme:
klijenti banke klijent banke banke elektronsko bankarstvo e banking

Kalkulator dozvoljenog minusa
Dozvoljeni minus
Nedozvoljeni minus
dana