Tekst objavljen: 12.03.2019 10:01        


Uspostavljanjem elektronske usluge delimično je rešena najdugovečnija preporuka Sive knjige koja datira još iz 2009. i jedan od prioritetnih zahteva članova NALED-a.

Uvedeno E poresko uverenje, ušteda dva miliona evra

Poreska uprava napravila je veliki korak ka stvaranju boljeg poslovnog ambijenta i eliminisanju suvišne birokratije i od početka marta omogućila pribavljanje uverenja o plaćenom porezu elektronskim putem, što će građanima i privrednicima uštedeti najmanje dva miliona evra godišnje, saopštio je danas NALED.

Uspostavljanjem elektronske usluge delimično je rešena najdugovečnija preporuka Sive knjige koja datira još iz 2009. i jedan od prioritetnih zahteva članova NALED-a.

Takođe, ovu proceduru građani i privreda izabrali su kao prvu koju bi trebalo digitalizovati, u okviru kampanje "Pitajte kada" koju je NALED realizovao tokom prošle godine u cilju unapređenja javnih usluga.

Dobijanje poreskog uverenja jedan je od najučestalijih administativnih postupaka s obzirom na to da je ovaj dokument potreban za učešće na tenderima, u poslovanju s bankama, radi upisa ili brisanja iz registara i drugo.

Kako je u tim poslovima neophodno podneti i potvrdu PU i potvrdu lokalne poreske administracije o prestanku poreskih obaveza ili njihovom redovnom izmirivanju, često se dešavalo da važenje jednog dokumenta od pet dana istekne pre dobijanja drugog - rok za izdavanje je bio 15 dana, i da se privrednici nađu u začaranom krugu birokratije, što je sada rešeno.

"Poreska uprava je zajedno s Agencijom za privredne registre lider među institucijama u razvoju elektronskih servisa i potrebno je istaći činjenicu da su te servise kreirali samostalno", rekla je direktorka tima za regulatornu reformu u NALED-u Jelena Bojović.

Kako kaže, u sledećoj fazi razvoja sistema trebalo bi omogućiti da privreda elektronski pribavlja i potvrde lokalnih poreskih administracija odnosno da ta dva dokumenta budu objedinjena, kao i da budu ukinute prateće takse.

Problem predstavlja činjenica da je zadržana praksa naplate dve takse u ukupnom iznosu od 620 dinara, za podnošenje zahteva i dobijanje dokumenta, kao i u vreme kada je procedura obavljana na šalteru.

Kako bi takav namet trebalo da održava realni trošak pružanja usluge, stav NALED-a je da takse za elektronske usluge ne bi trebalo naplaćivati imajući u vidu da najveći deo posla obavlja softver, a ne službenici.

 

PITAJ BESPLATNI KAMATICA SAVETNIK KOJI JE KREDIT NAJBOLJI ZA TEBE

"Zato apelujemo na Ministarstvo finansija da ukine takse za ovu proceduru. Predlog NALED-a je i da bi građane i privredu trebalo osloboditi obezbeđivanja dokaza o plaćenom porezu u postupcima pred državnim organima odnosno da podatke iz ovih dokumenata institucije pribavljaju elektronskom komunikacijom s PU, na šta ih zakon i sada obavezuje", kažu u NALED-u.

NALED ocenjuje da novi elektronski servis predstavlja važan korak u realizaciji programa transformacije Poreske uprave.

Kako PU godišnje izda 750.000 uverenja i kako veliki broj zaposlenih radi na njihovoj izradi, sada je prilika da budu raspoređeni na druge poslove i da se dodatno unapredi efikasnost poreske administracije, navedeno je u saopštenju.

Ostavi komentar


Pročitao/la sam i prihvatam uslove korišćenja




Povezane teme:
elektronske usluge NALED-a poreska uprava

Kalkulator dozvoljenog minusa
Dozvoljeni minus
Nedozvoljeni minus
dana