Tekst objavljen: 30.03.2016 15:02        


Nijedno preduzeće u Srbiji ne može da računa na dugoročni uspeh, ako u punoj meri ne poštuje prava potrošača i ne neguje partnerski odnos sa njima, izjavila je danas državna sekretarka Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija Vesna Kovač.

Poštovanje prava potrošača ključno i za uspeh firme

Poštovanjem prava potrošača i primenom dobrih poslovnih običaja trgovci će imati bolje poslovne rezultate, niže cene i viši nivo kvaliteta roba i usluga, rekla je ona otvarajući okrugli sto "Prava potrošača: izazov ili šansa za brend i kompaniju".

Potpunija zaštita potrošača ne ograničava se samo na fer odnos između potrošača i trgovaca, dodala je, već obuhvata šire informisanje potrošača, uvažavanje njihovih prigovora, kao i uspostavljanje jasnih mehanizama za sprovođenje zaštite potrošačkih prava, u čemu ključnu ulogu igra državna regulativa.

Nakon godinu i po dana od primene Zakona o zaštiti prava potrošača, Kovač je istakla da je evidentno da oni bolje poznaju svoja prava i da su informisani o mehanizmima njihovog sprovođenja.

Takođe, dodala je, primetno je i da trgovci u većoj meri poštuju prava potrošača što rezultira manjim brojem spornih situacija između potrošača i trgovaca, pa je samim tim i broj prigovora manji.
Tamara Penjić, direktorka proizvodnje kompanije Carnex, rekla je da briga o potrošačima ostaje prioritet te kompanije.

Ona je dodala i da je, uprkos padu prodaje koji je mesna industrija u celosti zabeležila u protekloj godini, Carnex u 2015. ostvario rast učešća na tržištu Srbije.

Regionalni direktor za razvoj u kompaniji Ikea za jugositocnu Evropu Vladislav Lalić rekao je da će ta kompanija kad bude otvorila svoju robnu kuću u Beogradu, sledećeg leta, uskladiti u potpunosti svoje poslovanje sa zakonodavstvom.

Ikea, kako je naveo, svuda ima uniforman, jedinstven način kako pristupa u odnosu prema potrošačima, a on se zasniva na osnovnim principima - fer, transparetnom odnosu.

"Imamo garantne rokove koji će biti primenjivani i u Srbiji, a koji idu između dve i 25 godina. Nakon isteka zakonskog roka, bez toga da potrošač ima fiskalni račun, prihvatićemo reklamaciju. Tako je garancija za kuhinju 25 godina. Imamo i rok od 90 dana u toku kojeg svaki potrošač ima pravo da vrati proizvod, bez obzira da li ima reklamaciju na kvalitet, ili je promenio mišljenje. On dobija novac nazad", kazao je Lalić.

 

PITAJ BESPLATNI KAMATICA SAVETNIK KOJI JE KREDIT NAJBOLJI ZA TEBE

Ostavi komentar


Pročitao/la sam i prihvatam uslove korišćenja




Povezane teme:
potrošači prava potrošača kompanije kvalitet proizvoda

Kalkulator dozvoljenog minusa
Dozvoljeni minus
Nedozvoljeni minus
dana