Zvanični kurs Evra za dan 21.10.20. :: 117.5802 rsd
Tekst objavljen: 27.07.2020 15:25        


Manji prihodi naftnih kompanija u Srbiji odraziće se i na priliv novca koji država prima kroz poreze i akcize, dok će predmet razmišljanja svakako biti pojeftinjenje goriva u maloprodaji

Pad u prodaji goriva još uvek ne obara cenu

Danas navodi podatke brokerske kuće Momentum, koji pokazuju da je Naftna industrija Srbije u prvom kvartalu ove godine poslovala sa gubitkom od 1,1 milijarde dinara. Procenjuje se da će u drugom kvartalu gubitak biti znatno veći, a u potpuno istoj situaciji se nalaze i sve ostale naftne kompanije prisutne u Srbiji.

Jedan od glavnih razloga za lošije poslovanje je pandemija korona virusa i zatvaranje oklnih zemalja za građane Srbije.

"Zbog toga naši ljudi u velikom broju ne idu na odmore a stranih turista koji bi prolazili kroz Srbiju do svojih destinacija i punili gorivo na benzinskim pumpama takođe nema. Sve se to odražava na znatno niže zarade naftnih kompanija od onih koje su očekivane", navodi za Danas Goran Radosavljević, generalni sekretar Nacionalnog naftnog komiteta Srbije.

On procenjuje da se gubici u prodaji nekih derivata kreću i do 50 odsto.

"Pojavio se novi problem a to je znatno manja potražnja za gorivom. U Srbiji se to odrazilo da su na nekim derivatima u maloprodaji kompanije beležile niže procente prodaje u iznosu od 30 do 50 odsto", kaže Radosavljević.

On ističe da je neminovnost da će se to odraziti i na prihode koje država ubira od dažbina naftnim kompanijama.

"Kada je reč da li će zbog rapidno manje tražnje za gorivom u maloprodaji naftne kompanije biti prinuđene da smanjuju cene to zavisi od tržišta", smatra Radosavljević.

Prema njegovim rečima, u ovom trenutku, potražnja za gorivom nije uzrokovana manjom platežnom moći vozača, već manjim korišćenjem vozila.Zbog toga, kako objašnjava, manja cena goriva možda neće biti garant da će potrošnja biti veća.

"Novi izazov za njih će pak uslediti kada pod uticajem ekonomske krize koju će stvoriti epidemija korona virusa neki ljudi ostanu bez posla i bez sredstava da uopšte voze kola i kupuju benzin. To će biti treća krizna faza od početka godine s kojom će se suočiti kompanije koje posluju u naftnom sektoru" zaključuje sagovornik Danasa.

Nakon vanrednog stanja, država je povećala akcize na gorivo u iznosu od jedan dinar, a to se desilo početkom jula meseca.

Ostavi komentar


Pročitao/la sam i prihvatam uslove korišćenja




Povezane teme:
goran radosavljević pandemija pad cena goriva cena goriva gorivo

Kalkulator dozvoljenog minusa
Dozvoljeni minus
Nedozvoljeni minus
dana