Tekst objavljen: 27.07.2018 11:59        


“Ne postoji sasvim pouzdan način da se putnici zaštite od prevara turističkih agencija, ali zato postoje mehanizmi i garancije da povrate značajan deo novca ukoliko do toga dođe”, objašava Aleksandar Seničić, direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija Srbije YUTA odgovarajući na pitanja građana u rubrici Danasa “Intervju na mreži” putem Fejsbuka.

Nema sigurne zaštite putnika od prevare

Većinu građana koji su postavili pitanja zanimalo je kako da se zaštite od prevara pri uplati letovanja, po kojim kriterijumima da odaberu turističku agenciju i zašto država nije efikasnija u sprečavanju mahinacija sa aranžanima.

Moguće veće obeštećenje za putnike S.A.B. Na pitanja građana koji su ove godine ostali oštećeni u aeri sa turističkom agencijom S.A.B. Direktor YUTA rekao je da treba sačekati da se završi proces žalbi da bi se utvrdio iznos naknade. “Prema informacijama o konkretnom slučaju, obeštećenje će biti značajno veće od onoga o kome se pričalo na početku odnosno 50 odsto. Tačan iznos ćemo znati kada se završi ceo proces i utvrdi koliko je oštećenih. Za sve ostalo moguće je tužiti agenciju kao pravno lice i vlasnika agencije lično”.

Aleksandar Seničić im je ukazao da nigde ne postoji stoprocentno uspešan mehanizam za zaštitu od prevara, ali da YUTA, kao strukovna organizacija, a ne državna institucija, ipak nudi garancije za putnike koje je oštetila neka agencija koja je članica ove organizacije. Seničić je saglasan i sa stavom koji su izneli neki građani – da država treba da uradi više na ovom planu.

“Mi jedini imamo sistem za nepredviđene okolnosti kao što su nedavne prevare – ukoliko do toga dođe mi preuzimamo odgovornost da budemo posrednik između putnika i osiguravajućih kuća, i zaštitimo prava putnika. Država nema takav sistem, a mi to radimo”, naveo je direktor YUTA.

On je ukazao i da država, odnosno turistička inspekcija treba da reaguje i odgovori na konstantne pritužbe građana o prevarama u turizmu, kao i da ispita i dokaže evenutalnu krivičnu odgovornost. On je ponovo objasnio proceduru za građane koji smatraju da su oštećeni.

“Putnik je prvo dužan da se obrati agenciji, agencija ima obavezu da u roku od 8 dana odgovori na žalbu. Ukoliko putnik nije zadovoljan odgovorom može da se obrati YUTI i da pokrene proceduru arbitraže YUTA koja je besplatna. Naravno ako je agencija članica YUTA, ako nije onda može da se obrati turističkoj inspekciji, a poslednja instanca je sud“ naveo je Seničić. Od je podsetio i da putnici ne mogu očekivati zaštitu od svega već moraju da snose deo odgovornosti za odabir turističke agencije preko koje će putovati.

“Generalno, putnici moraju da snose deo odgovornosti za odabir turističke agencije. Time što su odlučili da uplate aranžman su pristali na uslove putovanja. Usled otkazivanja aranžmana od strane agencije, agencija je u obavezi da izvrši povraćaj novca u stopostotnom iznosu”, naveo je Seničić.

 

PITAJ BESPLATNI KAMATICA SAVETNIK KOJI JE KREDIT NAJBOLJI ZA TEBE

Ostavi komentar


Pročitao/la sam i prihvatam uslove korišćenja




Povezane teme:
prevareni putnici YUTA turistički aranžmani agencije S.A.B

Kalkulator dozvoljenog minusa
Dozvoljeni minus
Nedozvoljeni minus
dana