Tekst objavljen: 01.09.2018 13:00        


U periodu od 1. januara do 30. juna ove godine, sektor za zaštitu korisnika finansijskih usluga Narodne banke Srbije primio je 572 pritužbe na rad društava za osiguranje, što je 10,85 odsto više u odnosu na isti period prošle godine. Od tog broja 468 pritužbi je bilo neosnovano, 31 osnovana pritužba, tri su bile obustave, dok je u toku još 70 postupaka.

NBS primila 572 pritužbe na rad osiguravajućih kuća

Kako Kamatica saznaje građani su se najviše žalili na autoodgovornost 35,3 odsto, osiguranje od posledica nesrećnog slučaja 25,5 procenata, a zatim i na životno osiguranje, kao i na doborovoljno zdravstveno i putno osiguranje.

Broj pritužbi na osiguravajuće kuće naglo je porastao pre tri godine, kada je usvojen novi Zakon o osiguranju, i koji se primenjuje od juna 2015.godine.

Broj pritužbi građama po godinama

Godina                                               Broj pritužbi
2018                                                            572
2017                                                            516
2016                                                            520
2015                                                            122
2014                                                            122

„Ovim propisima su društva za osiguranje obavezana da svojim internim aktom bliže urede postupak podnošenja prigovora i odlučivanje o njima. Na ovaj način, obezbeđena je bolja informisanost i zaštita korisnika usluga osiguranja, kao i zakonitost u radu društava za osiguranje, a korisnici su bolje upućeni u svoja prava i mogućnost da ih ostvare u postupku koji se vodi pred Narodnom bankom Srbije“, kažu u NBS.

U Udruženju osiguravača Srbije smatraju da je novi Zakon o osiguranju stvorio dobre uslove za stabilan razvoj ovog sektora.
Broj pritužbi po vrstama osiguranja

Autoodgovornost - 202
Osiguranje od odgovornosti - 32
Osiguranje života - 27
Osiguranje imovine - 26
Osiguranje od posledica nesrećnog slučaja - 146
Dobrovoljno zdravstveno i putno osiguranje - 34 

„Što se tiče građana, novi zakon obezbedio je maksimalnu transparentnost prilikom kupovine proizvoda osiguranja, kao i veću zaštitu osiguranika i bolji nadzor nad osiguravačima. Zakonom je garantovana dobrovoljnost, što znači da osim u slučajevima koje propisuje zakon, građani sami procenjuju da li im je usluga osiguranja potrebna ili ne, s tim što je omogućeno maksimalno informisanje klijenata o svim elementima koji su bitni pre donošenja odluke o tome da li se zaključuje ugovor o osiguranju. To je bitno zato što građani sada imaju mogućnost da se detaljno upoznaju sa svim informacijama o načinu i rokovima za podnošenje odštetnog zahteva, raskida ugovora i načinima da zaštite svoja prava“, objašnjavaju u Udruženju osiguravača Srbije.

Kako je redakciji finansijskog portala Kamatica rečeno, zbog različitih propisa i ovlašćenja koja Narodna banka Srbije primenjuje na društva za osiguranje, spisak osiguravajućih kuća na koje su se građani najviše žalili ne objavljuje se javno.

 

PITAJ BESPLATNI KAMATICA SAVETNIK KOJI JE KREDIT NAJBOLJI ZA TEBE

Ostavi komentar


Pročitao/la sam i prihvatam uslove korišćenja




Povezane teme:
kamatica Narodna banka Srbije pritužbe građana osiguravajuća društva

Kalkulator dozvoljenog minusa
Dozvoljeni minus
Nedozvoljeni minus
dana