Tekst objavljen: 16.01.2014 10:30        


U Srbiji je tokom 2013. godine prodato 22.508 novih vozila, pokazuje istraživanje Auto magazina koji navodi da je to sad već peta godina za redom u kojoj se beleži konstantni pad potražnje. Tako je još 2008. na naše tržište plasirano rekordnih 57.255 putničkih i lakih komercijalnih vozila.

I Srbi i Hrvati i Slovenci kupuju sve manje automobila

Kupujete automobil? Pronađite najbolju ponudu - Kamatica Market


Prema očekivanjima, pokazalo je istaživanje, najviše vozila je prodao Fijat, ukupno 4.406, od čega je kupcima isporučeno 2.061 modela “500L”. Druga najprodavanija marka na tržištu tokom 2013. godine je Škoda sa 3.950 isporučenih automobila. Još su samo Hjundai sa 1.937 i Folksvagen sa 1.898 vozila imali prodaju koja se približava cifri od 2.000, dok su svi ostali prodali znatno manje.

Jedan od faktora koji najviše utiče na cenu polovnog automobila jeste njegova godina proizvodnje. Podaci sajta mojauto.rs pokazuju da se u Srbiji najviše kupuju polovni automobili stari od 10 do 12 godina koji čine više od jedne trećine ukupne prodaje polovnih automobila.
Od ukupnog broja automobila prodatih u Srbiji, 20.561 ili preko 90 posto, odnosi se na putnička vozila, dok se ostatak od 1.947 odnosi na laka komercijalna, nosivosti do pet tona.

Slaba prodaja automobila u poslednje dve godine stavila je katanac na trećinu auto-prodavnica i ovlašćenih servisa širom Srbije, piše list 24 sata i dodaje da je zbog toga veliki broj ljudi već ostao, nakon plata, i bez posla.

Porazno deluje i podatak da se u Sloveniji, sa više od tri puta manje stanovnika, i sa pet puta mlađim voznim parkom, godišnje proda više od 50.000 novih vozila. Ipak, ni tamo ne cvetaju ruže.

Iako je po mnogim pokazateljima 2013. bila najteža godina za prodaju vozila od početka krize, tržište polovnjaka bilo je aktivnije od tržišta novih vozila. Oko 60 odsto potražnje za polovnim automobilima čine vozila sa dizel motorima.
Naime, slovenački prodavci tvrde da su dobri statistički podaci o prodaji zasluga u prvom redu činjenice da automobile u Sloveniji kupuju stranci zbog nižih prodajnih cena, pa ih odmah zatim izvoze. Prema njihovim podacima, čak 30 posto prvih registracija automobila u Sloveniji obave stranci.

Kada je Hrvatska u pitanju, tokom 2013. godine u Hrvatskoj su kupca našla 27.802 nova putnička automobila, što je 11,3 odsto ili 3.558  automobila manje nego 2012. godine.

Definitivno je da se automobili nemačke proizvodnje i dalje najbolje prodaju, čak 39,15% od 100 najprodavanijih polovnih automobila čine “Nemci”. Za njima slede francuski automobili sa dobrih 23,66%, a zatim vozila italijanske proizvodnje 15,91%.
Prodaja novih automobila u toj zemlji je veoma daleko od godina pre krize, kada se u Hrvatskoj prodavalo mnogo npr. 2007. godine 82.664, a 2008. godine 88.265 automobila.

Hrvati najčešće kupuju Folksvagene koji imaju tržišni udeo od 16,9 odsto. Sa 9,6 odsto sledi Opel, a treći je Pežo sa 7,3 odsto tržišta.

Koliko je situacija u Hrvatskoj nevesela pokazuje i podatak da bi ove godine mogao da bude otkazan i Salon automobila jer je već sad poznato da na njemu neće izlagati 21 od 37 prisutnih automobilskih brendova u Hrvatskoj.

 

PITAJ BESPLATNI KAMATICA SAVETNIK KOJI JE KREDIT NAJBOLJI ZA TEBE

Ostavi komentar


Pročitao/la sam i prihvatam uslove korišćenja




Povezane teme:
kamatica kupovina automobila prodaja automobila novi automobili polovni automobili polovnjaci polovnjak auto kredit kredit za kupovinu vozila Srbija

Kalkulator dozvoljenog minusa
Dozvoljeni minus
Nedozvoljeni minus
dana