Tekst objavljen: 05.03.2014 13:28        


Podatak da je prošle godine u Srbiji prodato tek nešto više od 20.000 novih automobila, a da je uvezeno preko 100.000 polovnih vozila, naterao je i ovlašćene uvoznike i dilere da razmisle o proširenju delatnosti.

I prodavci novih automobila počinju da uvoze polovnjake

- Daleko od toga da mi imamo nešto protiv uvoza polovnih vozila iz inostranstva. Štaviše, realno je da ćemo i mi započeti sa uvozom sertifikovanih polovnih vozila iz ponude naših principala iz inostranstva - kaže za Novosti dr Miloš Petrović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika novih automobila i delova.

On tvrdi da će se time popraviti starost voznog parka u Srbiji koji je vremešniji od 15 godina, a samim tim će se i povećati i bezbednost i zaštitia čovekove okoline ako se uvoze vozila sa većim „Euro“ normativom.

Kao jedan od predloga srpskih uvoznika državi Srbiji najozbiljnije se razmatra uvođenje sistema „staro za novo“ što bi, uz naplaćivanje PDV samo na razliku u ceni, omogućilo i lakšu kupovinu novih vozila.

- Pri tome mislimo da otkupljena vozila popravimo originalnim delovima na koje država ne bi naplaćivala porez, ali bi inkasirala PDV od prodaje tih automobila za koje bi uvoznici garantovali tehničku ispravnost - kaže dr Petrović za Novosti.

 

PITAJ BESPLATNI KAMATICA SAVETNIK KOJI JE KREDIT NAJBOLJI ZA TEBE

1 komentar

  1. User image
    srdjan 05.03.2014 13:48

    Više puta sam pisao o tome i opet moram.Naplata PDV na razliku u ceni ne smanjuje bitno cenu automobila jer će stari automobili biti potcenjeni od starne dilera minimum 10%, pa ako je na 15000 evra pdv 8% 1200 evra na 12000 cene automobila PDV je 960 evra(prosečna cena automobila je oko 3000 evra)znači razlika je 240 evra,a ko ima 15000 evra keš ili podiže kredit za tu cifru neće biti baš mnogo pošteđen,Odnosno i da se uvede ta mera neće se bitno popraviti prodaja pa ne razumem zašto se prodavci pravdaju ili zašto traže nešto što u suštitni ne menja stvar.Jedino rešenje je da država skloni "krševe" stare preko 20 ili 30 godina za minimum 1000 evra,a svakako više od stvarne cene tih automobila kao što je bilo sa Zastavom 10,gde se auto star 30 godina prodao za 1000 evra,dakle mnogo više nego što vredi,pa je vlasnik za ratu od 100 evra dobijao pouzdan automobil za nekolkjo narednih godina, a i samom prodajom ljudi su zarađivali nekolko stotina evra.

Ostavi komentar


Pročitao/la sam i prihvatam uslove korišćenja




Povezane teme:
polovan automobil polovnjaci polovnjak polovni automobili prodaja automobila kupovina automobila novi automobili Srbija uvoz automobila

Kalkulator dozvoljenog minusa
Dozvoljeni minus
Nedozvoljeni minus
dana