Tekst objavljen: 07.06.2019 10:50        


Francuska kompanija Egis, prema Ugovoru sa Gradom Beogradom, završila je Generalni projekat i Prethodnu studiju opravdanosti za Metro linije 1 i 2 Beograda i Finalni izveštaj je prihvaćen od strane gradske Komisije za sprovođenje ove faze projekta, ekskluzivno saznaje eKapija.

Da li su ovo konačne trase beogradskog metroa?

Kako je za naš portal rekao Goran Tadić, senior inženjer mostogradnje i građevinarstva u ovoj francuskoj kompaniji, Generalni projekat i Prethodna studija opravdanosti metroa obuhvatili su elemente predviđene srpskim zakonima i projektnim zadatkom.

On je naveo da je Egis uradio studiju tražnje transportnih zahteva, predlog urbane integracije metroa i povezivanja sa drugim vidovima gradskog, prigradskog i međugradskog saobraćaja (voz, BG voz, tramvaj, autobus, trolejbus) na osnovu Smart plana iz 2016. godine i podloga dobijenih od javnih komunalnih preduzeća.

- Analizirano je više varijanti za dve linije metroa, sa predlogom koloseka, stanica sa peronima, tehnologija izgradnje "Cut & Cover", dubokim tunelima, na terenu i na vijaduktima. Predložene su "Park & Ride" lokacije i reorganizacija i redukcija linija gradskog saobraćaja. Rađena je studija organizacije i upravljanja u eksploataciji, prikazani su potrebni sistemi, elektromotorne kompozicije, energetski kapaciteti, radionice i depoi. Izvršena je procena investicionih i eksploatacionih troškova, troškova održavanja, kao i neposredne ekonomske koristi. Rađena je socio-ekonomska procena i navedeni indirektni efekti - kaže za eKapiju Tadić.

Prema njegovim rečima, usvojene su sledeće trase:Linija 1, Železnik – Mirijevo, dužine 21,3 km, sa 23 stanice. Linija 2, Železnička stanica Zemun – Mirijevo, dužine 19,2 km, sa 20 stanica.

- Uglavnom je predviđena podzemna trasa, sem u Makiškom polju, gde bi trasa Linije 1 bila na nasipu prosečne visine 2,0 m. Dve linije se ukrštaju i imaju denivelisane podzemne stanice na Savskom Trgu, gde je omogućen prelaz putnika sa jedne na drugu. U Mirijevu je su planirane paralelne stanice za obe linije.Predviđen je tunel ispod Save za Liniju 2. Deo Linije 2 na Novom Beogradu je moguće izgraditi i na vijaduktu- navodi Tadić.

 

PITAJ BESPLATNI KAMATICA SAVETNIK KOJI JE KREDIT NAJBOLJI ZA TEBE

U prvoj fazi radova bi se verovatno gradio deo Linije 1 od Železnika do Karaburme.

Podsetimo, Vlada Srbije je nedavno formirala Radnu grupu za realizaciju projekta "Izgradnja beogradskog metroa", čiji je zadatak da s kineskom kompanijom Power Construction Corporation of China (POWERCHINA) pripremi prihvatljiva tehnička, komercijalna i finansijska rešenja za realizaciju ovog projekta.

Kako je za naš portal rekao Goran Tadić, Egis je, po Ugovoru, završio Generalni projekat i Prethodnu studiju opravdanosti za Metro linije 1 i 2 Beograda.

- Pretpostavljamo da se sa Power Construction Corporation of China razgovara o sledećim fazama finansiranja, projektovanja i izgradnje metroa - naveo je Tadić.

Krajem decembra 2018. godine, odlukom skupštine Grada Beograda osnovano je preduzeće za izgradnju metroa, a zamenik gradonačelnika Goran Vesić tada je izjavio da će ukupna vrednost radova iznositi 3,6 mlrd EUR, od čega će prva faza koštati 1,3 mlrd EUR.

Ostavi komentar


Pročitao/la sam i prihvatam uslove korišćenja




Povezane teme:
beogradski metro linije metroa Beograd metro izgradnja metroa

Kalkulator dozvoljenog minusa
Dozvoljeni minus
Nedozvoljeni minus
dana