Tekst objavljen: 26.11.2020 15:25        


Na ulicama svetskih gradova sve više je automobila na električni pogon, dok konvencionalna vozila sa SUS motorima (motori sa unutrašnjim sagorevanjem) polako odlaze u zaborav

Da li prelazak Kine na električna vozila okončava eru nafte?

Tome doprinosi i činjenica da mnoge velike zemlje počinju sa zabranom prodaje novih automobila sa SUS motorima, dok sve više subvencionišu kupovinu električnih i hibridnih vozila.

Velika Britanija planira da do 2030. godine zabrani prodaju automobila sa SUS motorima, iste planove imaju i Nemačka, Irska i Holandija.

Norveška je sebi zadala da tranziciju završi do 2025. godine, dok Francuska zabranu planira tek za 2040. godinu.Kada je reč o regionu, Slovenija je donela odluku da od 2030. godine počne da eliminiše automobile sa SUS motorima, piše Energetski portal.

 

PITAJ BESPLATNI KAMATICA SAVETNIK KOJI JE KREDIT NAJBOLJI ZA TEBE

Stručnjaci predviđaju da će Kina napraviti nagli prelaz na električna vozila i da će do 2035. godine ona činiti polovinu ukupne prodaje svih novih vozila, dok će ostatak biti hibridni automobili.

“Nagli prelaz na električna vozila koji će predvoditi Kina smanjiće globalni rast potražnje za naftom za 70 odsto do 2030. godine i to će okončati doba nafte”, pokazuje istraživanje savetodavne kuće Carbon Tracker.

Zahvaljujući prelasku na električna vozila, Kina bi za 10 godina mogla da uštedi više od 80 milijardi dolara, koje bi potrošila za uvoz nafte.

Prema istraživanju, trošak uvoza nafte potrebne za proizvodnju goriva za prosečan automobil deset je puta veći od troškova nabavke solarne opreme za proizvodnju struje za pogon električnih vozila.

Kina još nije odredila kada će zabraniti prodaju i proizvodnju automobila sa unutrašnjim sagorevanjem, ali pretpostavke su da će to biti do 2035. godine.

Ostavi komentar


Pročitao/la sam i prihvatam uslove korišćenja




Povezane teme:
kina električna vozila nafta električni automobili

Kalkulator dozvoljenog minusa
Dozvoljeni minus
Nedozvoljeni minus
dana