Tekst objavljen: 13.05.2017 14:29        


Kupovina polise putnog zdravstvenog osiguranja je nepotreban trošak za građane Srbije u slučaju putovanja u 19 država sa kojima imamo zaključene sporazume o pružanju besplatnih medicinske usluge u hitnim slučajevima.

 Da li Vam je zaista potrebna polisa putnog osiguranja?

Uslovi pod kojima državljani Srbije mogu da koriste pravo na besplatnu medicinsku pomoć u hitnim slučajevima nisu isti u svim zemljama. U Velikoj Britaniji i Poljskoj to pravo može da se ostvari samo na osnovu našeg pasoša. U drugim zemljama to pravo se ostvaruje na osnovu dvojezičnog obrasca koji možete da dobijete pre putovanja.

Sipsak zemalja u kojima državljani Srbije imaju pavo na korišćenje besplatnih zdravstvenih usluga u hitnim slučajevima možete videti ovde.

Kako bi ste ostvarili pravo na ovo zdravstveno osiguranje, potrebno je da pribavite – Potvrdu o zdravstvenom stanju za lica koja odlaze u inostranstvo. Potvrdu izdaje Vaš izabrani lekar. Izdatu potvrdu je potrebno podneti komisiji RFZO u Vašem mestu prebivališta.

Dvojezičnu potvrdu dobijate nakon što komisija utvrdi da nemate nikakav zdravstveni problem koji zahteva hitno zbrinjavanje niti da ste u neposrednom riziku da će vam uskoro trebati hitno zdravstveno zbrinjavanje. Dvojezična potvrda omogućava da građani Srbije, u slučaju hitne potrebe u inostranstvu, dobiju zdravstvenu uslugu u svim institucijama javnog zdravstva, kao i da imaju zdravstveno osiguranje u toj državi. Dvojezična potvrda se ne može koristiti za plaćanje zdravstvenih usluga pruženih od strane privatnih lekara u inostranstvu.

Šta ako nemate dvojezičnu potvrdu, a potrebne su Vam usluge lekara u inostranstvu?

U tom slučaju bolnica koja Vam je pruzila uslugu može da Vam traži novac na licu mesta jer faktički niste osigurani. Postoji mogućnost da bolnica ne traži odmah novac i da će sačekati da po povratku u Srbiju probate da naknadno pokrijete troškove kod RFZO, ali ne treba računati na tu opciju. Prema iskustvima naših građana koji su imali potrebu za hitnim zbrinjavanjem u Hrvatskoj i Nemačkoj, zdravstvene ustanove tih zemalja su im pružile kompletu uslugu, iako nisu imali potvrdu pribavljenu pre putovanja, niti bilo koji drugi dokument, osim našeg pasoša. Službenici našeg fonda su nakon toga regulisali plaćanje, s tim da je bilo neophodno priložiti medicinsku dokumentaciju da bi plaćanje odobrili.

Čak i kada Srbija nema potpisan međunarodni ugovor sa nekom državom, postoji mogućnost da građani refundiraju troškove lečenja. Na primer, u Grčkoj, građani Srbije ne mogu da dobiju besplatnu uslugu, ali mogu da pribave potvrdu koja omogućava da refundirate troškove kada se vratite u zemlju. Izdavanje dvojezične potvrde: mogući problemi Međutim, besplatni obrazac može da Vas košta i više nego polisa kupljena od osiguravajućeg društva.

Kako bi pribavili potvrdu od lekara, stomatologa i na kraju Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje, građani treba da izdvoje barem jedan ceo radni dan, što zaposlenima može da predstavlja problem. Budući da mali broj građana koristi ovo pravo, dešava se i da lekari nisu upoznati sa procedurom i ne znaju koji obrazac treba da popune.

Kada se pribavi obrazac, procedura nalaže da se on dalje predaje lekarskoj komisiji pri RFZO. Ovo znači da građani koji žive u mestima u kojima ne postoji lekarska komisije Fonda za zdravstveno osiguranje imaju i dodatni trošak, kako novca tako i vremena, da odu do najbližeg mesta u kojem postoji lekarska komisija koja odlučuje o tome da li će osiguraniku potvrda biti izdata ili ne. Potvrda neće biti izdata osiguraniku koji pati od akutnih ili hroničnih bolesti u akutnoj fazi ,,za koje je potrebno duže ili stalno lečenje, odnosno da se osigurano lice ne nalazi u stanju koje bi ubrzo po dolasku u inostranstvo zahtevalo duže lečenje, odnosno smeštaj u stacionarnu zdravstvenu ustanovu, uključujući trudnoću i druge zdravstvene usluge”.

RFZO ne navodi koji su razlozi za odbijanje izdavanja dvojezičnog obrasca i da li osiguranici mogu da budu odbijeni, na primer, zbog povišenog krvnog pritiska ili povišenog šećera. Stoga je neizvesno da li će Vam obrazac biti izdat ako imate neko od gore navedenih stanja.

Zašto ipak treba pribaviti dvojezični obrazac? Iako dobijanje potvrde nije uvek lako, starijim licima posebno preporučujemo da pokušaju da je pribave. Pre svega zato što ukoliko neko ne može da dobije potvrdu od državne lekarske komisije, može da bude prilično siguran da mu troškove lečenja u inostranstvu neće pokriti ni privatno osiguranje iako će vam bez obzira na to rado prodati polisu.

 

PITAJ BESPLATNI KAMATICA SAVETNIK KOJI JE KREDIT NAJBOLJI ZA TEBE

3 komentara

  1. User image
    Branislav Dobrosavljević 16.05.2017 12:59

    Draga Kamatice,
    Redovno vas pratim i vrlo sam zahvalan za veliki broj korisnih i praktičnih stvari koje sam naučio.

    Ali niste skoro publikovali nešto ovako nepraktično, pritom senzacionalistički najavljeno.
    Uvod: Kupovina polise putnog zdravstvenog osiguranja je nepotreban trošak za građane Srbije u slučaju putovanja u 19 država sa kojima imamo zaključene sporazume o pružanju besplatnih medicinske usluge u hitnim slučajevima.
    A u praksi: ... Potvrdu ili dvojeziĉni obrazac izdaje nadležna filijala RFZO prema mestu prebivališta, a na osnovu pozitivnog mišljenja lekarske komisije koja je prethodno izvršila uvid u prepis kartona koji je popunio izabrani lekar, ...

    lepo je znati da ovo postoji, ali da li mislite da će iko od ozbiljno zaposlenih ljudi poput mene da se bakće sa našim komisijama, i redovima?
    Kada sam pročitao priloženi papir iz RFZO, osetio sam se jednostavno namagarčenim - a toga nam je dosta već na TV i u štampi.
    Molim birajte drugi put malo bolje naslove i komentare za ovakve protivrečne stvari.

    S poštovanjem
    Branislav Dobrosavljević, dipl.inž.el., Beograd





  2. User image
    Milan Stojkov 18.05.2017 13:03

    Mnogo stvari kod nas postoji u teoriji ali je drugačije u praksi. Mada ovakav tekst treba da nam ukaže na prava koja imamo a na nama je da ih zahtevamo, tek tada možemo očekivati da se nešto promeni... Ne treba kritikovati medije što o tome pišu...

  3. User image
    Gordana Cvetanović 19.05.2017 11:49

    Nije stvar samo u tome što se kritikuju mediji koji o tome pišu, naravno da treba da pišu, već u tome da država kroz svoje komplikovane-ničim izazvane-preobilne birokratske mehanizme pokušava da nas spreči u ostvarivanju prava!

    Itekako treba otići i uzeti potvrdu iz fonda, a ne puniti džepove privatnih osiguravajućih društava. To vam je isto kao što nećemo da čekamo kod lekara, nego odemo kod privatnika - zašto, kada plaćamo svoje zdravstveno osiguranje i imamo pravo da to i koristimo? A, zamislite samo četvoročlanu porodicu koja treba da 'kupi' osiguranje, a pri tom su letovanje/zimovanje/odmor uplatili na administrativnu zabranu, jer ne mogu to da plate. Na ovaj način bar ne moraju to da plate.

    Po meni, nikako ne treba ići linijom manjeg otpora i dozvoliti im da nam ukidaju ovo malo prava što imamo.

Ostavi komentar


Pročitao/la sam i prihvatam uslove korišćenja




Povezane teme:
putno osiguranje Republički fond za zdravstveno osig lekarski pregled inostranstvo

Kalkulator dozvoljenog minusa
Dozvoljeni minus
Nedozvoljeni minus
dana