EUR 117,60 USD 103,09 CHF 109,06

Kursna lista


Indikativni kurs Evra na dan 16.07.20. :: 117.5785 rsd

Tekst objavljen: 04.04.2020 9:00        


Jedan od najtraženijih „vintage" automobila na svetu, pravi kolekcionarski primerak i sportski automobil uređen kao limuzina - BMW ’02 je stvarao istoriju tokom 1960-ih i 1970-ih

BMW 2002: Zlatna avantura od Nemačke do Bejruta i nazad

Danas je BMW E10 pravi klasični primerak BMW vozila i favorit mnogih kolekcionara, među kojima je Sebastijan Frenkel.

Koliko je zajednica "02“ rasprostranjena na svetu govori to da je sam Frenkel svoj BMW 2002 Automatic kupio preko oglasa koji je na Fejsbuk stranicu postavio oglašavač iz Bejruta. „Fotografija me je potpuno oduševila, nisam mogao da prestanem da razmišljam o njemu“.

Sebastijanova povezanost sa Serijom „02“ datira još iz 1972, godine kada je rođen i kada je njegov otac počeo zlatnu medalju kao učesnik na Olimpijskim igrama u Berlinu. Te godine je trku od 20km predvodio narandžasti BMW 1602, prvi BMW sa elektro motorom.

Ova cela priča savršeno se uklapala sa njegovom strašću za Serijom 02. Ovaj model je bio u proizvodnji od 1966. do 1977, a nastao je iz BMW modela New Class 1600. Sportski automobil srednje klase imao je agregat tipa M10 sa 4 cilindra. Imao je dvoja vrata i otuda i naziv modela koji se završavao na 02, baš kao i kod modela proizvođenih od 1971. godine: BMW 1502, BMW 1602, BMW 1802, BMW 2002.

Prva dva broja u nazivu su se odnosila na kapacitet motora M10 (sa izuzetkom 1602 koji je imao ekonomični 1.6 litarski agregat).

BMW 2002 je sa kapacitetom od 2 litra i između 100KS (BMW 2002 Automatic) i 170KS (BMW 2002 Turbo) ušao u serijsku proizvodnju 1968. godine.

BMW Serija 3 zamenila je seriju „02“ 1975. godine, a danas je tradicija „02“ nastavljena kroz Seriju 2 coupe modele.

Nakon ujedinjenja Nemačke, Frenkel je radio za marketinšku agenciju i vozio Trabanta. Njegov kolega je imao BMW 02 Touring i preporučio mu je garažu koja je restaurirala „02“ modele. Tamo je Frenkel kupio mint zeleni BMW 1502 sa 75KS 1990. godine i sređivao ga sa svojim prijateljem. Platio ga je samo 2.000 nemačkih maraka jer u to vreme modeli „02“ nisu bili popularni. Danas koštaju čak 10 ili 20 puta više.

Uskoro stiglo je još modela „02“, a od kada je Frenkel osnovao svoju agenciju pa sve do 2001. godine vozio je Atlantic Blue model. Zatim je usledilo nekoliko godina bez modela „02“. „Zaključio sam da je to jednostavno pravi automobil za mene. Dizajn je bio sjajan, imao je uske „bubrege", okrugle zadnje farove. Stajao mi je kao saliven“.

Ubrzo nakon što je na Fejsbuku ugledao oglas za BMW 2002 Automatic ispostavilo se da njegov prijatelj putuje poslovno u Liban, te ga je zamolio da umesto njega pogleda stanje automobila. Prijatelj je procenio da je veoma dobar, vozio ga je stariji gospodin duže od 20 godina. Diler ga je zatim otkupio, malo doterao i oglasio na Fejsbuku. Frenkel je odmah zatim otputovao u Bejrut i kupio automobil.



Organizovao je transport svog „zlatnog primerka" u Nemačku. Iako je sam proces uključivao mnogo papirologije i troškova, nije morao da plati carinu na njega jer se automobil vodio kao nemačko kulturno nasleđe.

Frenkelu je ostalo da doradi neke detalje na svom najnovijem E10, a kaže da mu je važno da delovi budu dobri kao originalni, ne moraju izgledati kao da su upravo izašli iz fabrike, ali moraju biti iz istog perioda kao ovaj klasični primerak. Posvećen sređivanju detalja koji su preostali, Frenkel zaključuje: „Uvideo sam da smo BMW 02 i ja stvoreni jedno za drugo.“

Ostavi komentar


Pročitao/la sam i prihvatam uslove korišćenja




Povezane teme:
BMW 2002 bejrut sebastijan frenkel pr sadržaj BMW Nemačka

Kalkulator dozvoljenog minusa
Dozvoljeni minus
Nedozvoljeni minus
dana

Prosečna ocena: 4.22

ostavite komentar