Tekst objavljen: 21.05.2020 15:45        


Od kada je pandemija COVID 19 paralisala čitavu Evropu i dobar deo sveta, jedna od tema koja se postavljala je da li će biti moguće i gde otići ovog leta

Odlazak na odmor: Kada, kako i šta ako otkažete letovanje zbog korone?

Vesti koje nam stižu u poslednje dve nedelje daju nam pravo na optimizam kada je u pitanju odlazak na more ovog leta i za sada deluje da će oni koji to žele moći da se okupaju u Grčkoj, Turskoj, Bugarskoj, Crnoj Gori, Hrvatskoj, a možda i na još nekim destinacijama koje su naši građani posećivali prethodnih godina.

Tome u prilog idu i poslednje infomacija iz Jute, nacionalne asocijacije turističkih agencija. Na poslednjoj sednici te organizacije je rečeno da njene agencije – članice treba da informišu javnost da će turistička putovanja otpočeti krajem juna i početkom jula. Naravno, uz poštovanje zdravstvenih protokola koji tada budu bili na snazi. Yuta ima 262 agencije u svom članstvu koje posluju u Srbiji.

Sva je prilika da ćemo ove godine, makar od kraja juna, moći da se okupamo u nekom od (obližnjih) mora, ako to budemo želeli. Ako možda odlučimo da je ove godine putovanje van zemlje ipak preveliki rizik, onda je dobro da znamo koja su naša prava i obaveze u slučaju da ne odputujemo. Naročito ako smo već izabrali aranžman i uplatili deo letovanja.

Većinu pitanja vezanih za ovu oblast propisuje Uredba koju je Vlada Srbije donela krajem aprila. Kompletnu uredbu o turističkim putovanjima ovog leta možete videti ovde, a kako će izgledati primena ovih odredbi u praksi – pojasnili su nam sami turistički radnici.

Suština je sledeća: za sve aranžmane koji su u potpunosti ili makar delimično uplaćeni pre 15. marta ove godine, putnici će imati dve opcije: prva je da dobiju zamensko putovanje koje mogu da iskoriste do kraja 2021. ali samo kod iste agencije. Druga opcija je povraćaj novca, ali tek 14 dana nakon isteka roka za zamenska putovanja. Dakle, novac najranije možete dobiti nazad 15. januara 2022. godine. Naravno, reč je o celom iznosu koji ste prethodno uplatili.

 

PITAJ BESPLATNI KAMATICA SAVETNIK KOJI JE KREDIT NAJBOLJI ZA TEBE

Ako se desi da iz nekog razloga ne otputujemo ove već naredne godine, šta će se dogoditi sa aranžmanom? Tačnije, ako isti u međuvremenu poskupi?

- Možete nastaviti uplatu letovanja za narednu sezonu pod istim cenama i uslovima. Za uplaćeno deo aranžmana cena je zagarantovana i ne sme se uvećavati, bez obzira na promene na tržištu. Promene cena moguće su samo za neisplaćeni deo aranžmana – kažu iz agencije Stella Maris za naš portal.

- Svaki putnik, bez obzira koliko je uplatio novca, može da bira zamensko putovanje i za sledeću godinu samo od trenutka kada ta putovanja budu objavljena i puštena u prodaju. Naša lepeza smeštaja u okviru određenih destinacija je takva da će svi putnici koji to žele moći da odaberu destinaciju i termin koji je cenovno isti ili približo isti kao i aranžman koju su prvobitno uplatili. Preporuka svim putnicima je da strpljivo odaberu destinaciju na koju žele da putuju i da posle perioda koji je iza nas i koji je svima bio jako izazovan, odu na more, da se odmore – pojasnili su i iz agencije Special Travel, koja posluje u okviru Puzzle grupe.

Istu agenciju smo pitali i kakvu će oni praksu primenjivati u narednim danima i godinama.

Kakve opcije možemo da očekujemo ako otkažemo putovanje ove godine?

- Ako je u pitanju konkretno letovanje, prva opcija je svakako da odaberete neki od drugih termina recimo u julu, avgustu ili septembru. Svakako možete da odaberete bilo koje putovanje koje je objavljeno na našem sajtu. Pored toga mi u okviru Puzzle Group-a smo spremni i da poslušamo potrebe naših putnika i da sa njima kreiramo nova putovanja po njihovoj želji. Cilj nam je da naši putnici budu zadovoljni i da im u ovim teškim vremenima i za njih, a ne samo za agencije, izađemo sa bezbednim i kvalitetnim opcijama kako bi zadovoljili njihove potrebe.

Ukoliko se desi da se naše putovanje prebaci za 2021. godinu, a u međuvremenu se dogodi da hotel koji smo rezervisali bude zatvoren, kakve opcije može da nam ponudi agencija u tom slučaju?

- Ukoliko smeštajni kapaciteti, bilo oni hotelski ili apartmanski, u međuvremenu prestanu sa radom, putnicima će biti ponuđen zamenski smeštaj u okviru iste kategorizacije po cenama koje su trenutno važeće. Ukoliko taj novi smeštaj bude jeftiniji, tu razliku će putnici iskoristiti za neku drugu našu uslugu, a ukoliko bude skuplji putnik će doplatiti. Mi svakako imamo uvek u ponudi više smeštaja iz iste kategorizacije, tako da je najrealniji scenario da ukoliko putnik odabere zamensko putovanje za istu destinaciju i termin da će i cena biti ista.

Da li možemo da zamenimo odlazak u inostranstvo za odmor u Srbiji?

- Zamenska putovanja u našoj agenciji mogu biti za bilo koje putovanje iz naše ponude. Kada su u pitanju putovanja po Srbiji, takvih putovanja će biti više nego do sada, ali postavlja se pitanja da li postoji potreba za organizatorima putovanja kada je u pitanju naša zemlja, pošto putnik može i sam da ode na neku od naših planina ili banja na kraći izlet – zaključili su iz Puzzle grupe.


Kako će promena u načinu prevoza uticati na cenu?

Iz agencije Stella Maris su istakli jedan detalj koji bi, čini se, mogao da utiče na konačnu cenu aranžmana.

- Svi prevoznici prinuđeni su da smanjuju za 30 - 50% broj putnika u prevoznom sredstvu, što bitno utiče na cenu. Sto je najvažnije ni odgovorni za donošenje odluka nisu ništa rekli po tom pitanju. Nije jasno šta će biti sa aranžmanima koji su uplaćeni u celosti, a biće iskorišcćni u ovoj turističkoj sezoni pod novim uslovima prevoza – ističu u ovoj agenciji.

Ostavi komentar


Pročitao/la sam i prihvatam uslove korišćenja




Povezane teme:
odlazak na letovanje Stella maris Special travel letovanje korona virus pandemija 2020 2021 2022 povraćaj novca YUTA

Kalkulator dozvoljenog minusa
Dozvoljeni minus
Nedozvoljeni minus
dana