Tekst objavljen: 21.08.2012 9:42        


Imate proizvod koji želite da plasirate na tržište i treba da mu odrediti cenu? Treba znati da potencijalni kupci pre kupovine postavljaju dva ključna pitanja. Prvo, šta mi je potrebno? Drugo, kad je već doneta odluka o kupovini, koji proizvod odabrati.

Evo kako odrediti cenu proizvoda

Pravilnim određivanjem cene proizvoda možete podstaći kupca da izabere vaš proizvod umesto konkurentskog.

Stoga bi najpre trebalo da odredite pravu vrednost proizvoda ili usluge koju plasirate na tržište kako biste mogli da vidite koliko se razlikujete od ostalih proizvođača na tržištu.

Nakon toga odredite konačnu cenu proizvoda koja će uticati na odluku kupaca koji proizvod će kupiti. Magazin Entrepreneur nudi nekoliko saveta koje bi trebalo da pročitate pre nego što počnete da određujete cene.

Cena (ni)je važna

Bitno je napomenuti da postoje situacije u kojima je cena važan faktor pri odabiru proizvoda, ali i one u kojima nije. Tri su situacije u kojima cena proizvoda nije bitna, odnosno kada se kupci odlučuju o kupovini odgovarajući samo na pitanje šta im je potrebno.

1. Imate monopol na tržištu – na primer elektroprivreda jedina na tržištu proizvodi i distribuira električnu energiju. Cena struje raste, a kompanija ima monopol nad njom. U toj situaciji razmišljamo kako ćemo potrošiti manje struje i tako uštedeti novac. Tako razmišljaju kupci kad žele da kupe manje u kategoriji u kojoj nemaju izbora.

2. Novi proizvod na tržištu – u tom slučaju cena ne igra veliku ulogu u odabiru kupca jer nema konkurencije pa se određuje prema vlastitom izboru vrednosti. Budući da je to novi proizvod, možete držati monopol na cene dok se ne pojavi konkurencija koja će vas prisiliti da ih promenite. Još jedna bitna stvar na koju se morate fokusirati je koliko će vaš proizvod biti cenjen. Na primer, aspirin je lek protiv bolova koji rešava pravi problem, a vitamini su samo dopuna ishrani. Kad se na tržištu pojavi lek kao aspirin, ljudi će ga više ceniti nego vitamine, stoga se pre određivanja cene treba zapitati da li je vaš proizvod aspirin ili vitamin.

3. Velika smanjenja cena u najnižim cenovnim rangovima – na svim tržištima ima mnogo potencijalnih kupaca koji se još nisu odlučili za kupovinu proizvoda zato što su i oni najjeftiniji preskupi za njih.



Pratite konkurenciju

Ako na tržište plasirate proizvod koji će biti konkurentan u određenoj kategoriji, bitno je fokusirati se na cenu proizvoda jer ona tada jako utiče na izbor kupca. Kada biraju između dva proizvoda, kupcima su bitne i male promene u ceni. Sa nekoliko izuzetaka, uglavnom biraju između sličnih opcija svaki put kad kupuju. Izuzetak su poslovni klijenti koju su promišljeniji pri odabiru dobavljača.

Kupci se međusobno konsultuju i proučavaju reklamne materijale. Kako bi uštedeli novac, zahtevaju velike promene, ali čak i mala korekcija cene može uticati na promenu njihovog odabira.

Svaki put kad se suočite sa problemom koju cenu staviti na proizvod, najpre se vodite mišlju kako ćete se istaći od konkurencije da baš vaš proizvod bude odabran. Bitno je zapamtiti dva ključna pitanja koja kupci sebi postavljaju i jesu li odgovorili na oba.

U slučaju da su odgovorili samo na pitanje šta im je potrebno, možda bi trebalo da razmišljate o prilagođavanju cena vašeg proizvoda.

 

PITAJ BESPLATNI KAMATICA SAVETNIK KOJI JE KREDIT NAJBOLJI ZA TEBE

1 komentar

  1. User image
    Guest 09.09.2012 11:42

    Svaki auto je dobar ako je dobar njegovom vkasnilu Ima ljudi koji su prezadovoljni i jugom, na primer. Posle tačno dva meseca, mogu da kažem da sam prezadovoljan ovom mojom munjom. Komforan, stabilan, kad treba brz i jak, sipam mu samo gorivo. Da čuknem u drvo, ništa ne lupka, ne škripuće i ne reži, a mator 10 godina

Ostavi komentar


Pročitao/la sam i prihvatam uslove korišćenja




Povezane teme:
biznis cene

Kalkulator dozvoljenog minusa
Dozvoljeni minus
Nedozvoljeni minus
dana