Tekst objavljen: 07.01.2020 17:00        


Vlada Srbije donela je novu Strategiju zaštite potrošača za period 2019. do 2024. godine, objavljeno je u „Službenom glasniku”

Za četiri godine 90 hiljada prigovora kupaca

Srbija je u oblasti zaštite potrošača u fazi izrade pregovaračke pozicije u okviru pregovaračkog poglavlja 28 i u strateškom periodu se očekuje njeno usvajanje i početak pregovora.

Škripi u elektronskim komunikacijama

U pogledu podele prigovora po vrstama robe ili usluga, izdvajaju se elektronske komunikacione usluge, odnosno mobilni telefoni (18,5 odsto), obuća (17,9), usluge od opšteg ekonomskog interesa (8,9), računari i IT oprema (7,3). Ostali prigovori potrošača odnose se na kućne aparate (5,2 procenata), nameštaj (4,2), televizore (3,8) i odeću (3,8).


Međutim, navodi se u Strategiji, i pored toga što je ta ustavna kategorija sadržana u međunarodnom ugovoru kao jedna od obaveza, jačanje zaštite potrošača je prvenstveno neophodno u interesu sopstvenih građana i, kao takva, uređena zakonskim i podzakonskim aktima i planirana strateškim dokumentima.

U prethodnom periodu planski pristup zaštiti potrošača sadržan je u Nacionalnom programu od 2007. do 2012. godine, nakon čega je usvojena Strategija za zaštitu potrošača za period 2013. do 2018. godine.

U ovom periodu, kako se navodi, sprovedena je potpuna harmonizacija s pravnim tekovinama Evropske unije u oblasti zaštite potrošača. Udruženja potrošača su u tom periodu adekvatno osnažena, a na to ukazuje i podatak da su svota koja im se dodeljuje zabeležila rast sa sedam miliona dinara, koliko je alocirano udruženjima potrošača u 2014. godini, na 18,4 miliona, koliko im je dodeljeno 2018. godine.

 

PITAJ BESPLATNI KAMATICA SAVETNIK KOJI JE KREDIT NAJBOLJI ZA TEBE

Ističe se i da je, osim povećanja iznosa finansijske pomoći, porastao i broj udruženja potrošača kojima je dodeljen novac za sprovođenje projekata. Tako je s početna četiri udruženja potrošača, koliko ih je dobilo dotacije u prvoj godini finansijske pomoći, taj broj sada porastao na 11.

Kada je reč o periodu koji je pokrivala prethodna strategija, ukupan broj prigovora potrošača primljenih između 2014. i 2018. godine bio je 91.346. Što se tiče načina registracije prigovora, najviše ih je podneto telefonom, a zatim putem e-pošte i lično. Najveći broj prigovora beleži se u Beogradu (36 odsto), Vojvodini (26 procenta), zatim Šumadiji i zapadnoj Srbiji (20 odsto) i južnoj i istočnoj Srbiji (18 procenata)...

Ostavi komentar


Pročitao/la sam i prihvatam uslove korišćenja




Povezane teme:
kupci potrošači prava potrošača prigovori građana

Kalkulator dozvoljenog minusa
Dozvoljeni minus
Nedozvoljeni minus
dana