Tekst objavljen: 11.10.2019 10:55        


Slovenija sprema zakon za finansiranje avio-prevoznika u stečaju

Tužili zbog "ER Srbije", sada pomažu propalu "Adriju"

Slovenački "Adrija ervejz" odlazi u istoriju, a Slovenija nakon kraha nacionalne avio-kompanije razmišlja da li da pokrene novu kompaniju ili ceo vazdušni saobraćaj da prepusti drugima. I dok je vlada, za razliku od hrvatske, bila kategorična da neće finansirati gubitke nacionalne kompanije koja je već dugo u problemima, u proceduru je pušten zakon koji državi omogućuje da uspostavi javnu službu za pomoć vazdušnim linijama za koje je država zainteresovana.

Varaju Brisel?

Obavezna javna služba, kako sada žele Slovenci da regulišu i finansiraju nerentabilne linije, model je za koji Ljubljana veruje da će da prođe i u Briselu. Slovenci kao Slovenci, kada je trebalo prigovarati "Er Srbiji" bili su glasni, a sada pravdaju mnogo direktnije finansiranje i državnu intervenciju.


I dok su se Slovenci grčevito protivili zbog toga što su državne subvencije dobijali "Er Srbija" i "Kroacija erlajns", slovenačka ministarka saobraćaja Alenka Bratušek objasnila je predlog zakona time da strane kompanije možda neće biti zainteresovane za neke linije koje su u Sloveniji prioritet.

Kako je "Adrija" otišla u stečaj, vlada smatra da je takav zakon dobra podloga da se sačuvaju strateški interesi u vazdušnom prevozu. Inače, pre propasti "Adrija" je tužila "Er Srbiju" evropskim institucijama zbog državne pomoći.

Ostaje i scenario prema kojem bi se pristupilo osnivanju nove kompanije, ali je iz slovenačke vlade već poručeno da su male šanse za to. Sada se kalkuliše kako bi se videlo koja je varijanta povoljnija za Sloveniju. Preostaje, naravno, da se čuje i stav EU hoće li dozvoliti državnu intervenciju, bez obzira na slovenačke prioritete.

 

PITAJ BESPLATNI KAMATICA SAVETNIK KOJI JE KREDIT NAJBOLJI ZA TEBE

Slovenci tvrde da problema ne bi smelo da bude, jer je i hrvatska kompanija "Kroacija erlajns" dobila državnu pomoć dok se ne nađe rešenje o privatizaciji. Hrvatska vlada je tako odobrila 90 miliona kuna, koje će "Kroacija" odmah da dobije, a u naredne dve godine još 160 miliona. Da se to nije dogodilo, hrvatska kompanija bi otišla u stečaj za tri meseca.

Ostavi komentar


Pročitao/la sam i prihvatam uslove korišćenja




Povezane teme:
adria airways Air Serbia Srbija slovenija

Kalkulator dozvoljenog minusa
Dozvoljeni minus
Nedozvoljeni minus
dana