Tekst objavljen: 28.05.2020 11:20        


Pandemija COVID-19 promenila je ponašanje i navike potrošača, i tako naterala brendove da se prilagode novoj realnosti

Kako je korona uticala na potrošačke navike?

Pod time se podrazumevaju e-trgovina, digitalni kanali komunikacije, beskontaktno poslovanje i plaćanje, kao i sve raširenija praksa kućne isporuke.

Nielsen, kao jedna od najvećih globalnih kompanija za merenje i analizu podataka, identifikovala je obrasce ponašanja potrošača u Kini i Italiji tokom trajanja pandemije. Kreiran je set od šest najznačajnijih promena kroz koje su se navedena tržišta kretala, a oni se mogu podeliti u tri ključna obrasca.

Potražnja za kvalitetom i efikasnošću odlika je prve faze kada raste potražnja za zdravijom hranom i proizvodima za suzbijanje virusa. Rast lokalnog snabdevanja bio je evidentan tokom druge faze kada kupci užurbano "pune svoje ostave". U kasnijim fazama koje dolaze sa restriktivnijim uslovima života, onlajn ponuda postala je sve važnija.U skladu sa tim stručnjaci savetuju da nije vreme da se brendovi "povlače".

 

PITAJ BESPLATNI KAMATICA SAVETNIK KOJI JE KREDIT NAJBOLJI ZA TEBE

Naprotiv, prava je prilika da aktivnim prisustvom iz trenutne situacije izađu sa još većom bazom vernih korisnika i jačim brendom, i tako nastave rast kada se sve vrati u normalu. Potrebno je da kompanije mudro postupaju i vode računa o tome da su emocije potrošača preuzele vodeću ulogu u donošenju odluka, što potvrđuje i nedavno istraživanje Ipsos-a o promeni njihovog ponašanja.

Ovo istraživanje ukazuje na to da će brendovi koji ispune očekivanja i vrednosti potrošača uspeti da ostvare dugoročno povećanje potrošačke aktivnosti, lojalnosti i prodaje. Za kompanije je u ovom mometnu važno da ulažu u odnos sa potrošačima, pokažu empatiju i budu izvor optimizma i pozitivnog uticaja. Dobar primer je akcija kompanije Lush koja je pozvala ljude da uđu u njihove prodavnice i operu ruke kada god to žele. Dakle, važno je da brendovi promovišu društveni napredak i opšte dobro, i u određenom smislu budu podrška potrošačima u procesu privikavanja na novu situaciju.

Veoma važan podatak koji govori u prilog o suštinskim promenama ne samo u ponašanju, već i u odabiru kanala kupovine, je rast od 82 odsto onlajn prodaje, zabeležen u Italiji i Španiji, zemljama najpogođenijim pandemijom. Ovaj podatak je dobar pokazatelj brendovima da je snažno onlajn prisutvo veoma važno, kao i da će, uz lojalnu internet zajednicu, svaka naredna kriza biti uspešno prevaziđena ili makar umnogome ublažena.

Ostavi komentar


Pročitao/la sam i prihvatam uslove korišćenja




Povezane teme:
potrošačke navike kupovina korona virus pandemija

Kalkulator dozvoljenog minusa
Dozvoljeni minus
Nedozvoljeni minus
dana